Teerex Svart 5.August.2013 Link til dette innlegget Svart 5.August.2013 (redigert) Var det ikke slik at du hadde feil propell da du fikk 36 knop? Vil tro at du får litt mere fart med den nye 115 hk som har større blokk, og at du har rett propell. Redigert 5.August.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
altmuligbåt Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 Kjøp så stor motor du har penger til. Selv hadde jeg aldri kjøpt mindre en 150 hk på den. Det handler om god crusing fart og akselerasjon. Ibiza 19 tåler fint stor motor. Man kjører jo ikke rundt i bångass hele tiden. En ting er 100% sikkert, kjøper du for liten motor kommer du til og angre. Har aldrig opplevd og angre på at jeg har kjøpt for stor motor. (Kjører selv Nordkapp 760 med ny Yamaha 350) Og angrer ikke på det. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Teerex Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 (redigert) Husk det er forskjell på 19 Touring og 19 Sport motormessig. Ifølge Ibizas info så oppgir de max motor 115 hk mens Sport har max 135 hk http://www.ibizaboats.no/1993_-_Ibiza_19_Touring/content-131.html De oppgir fart med bare 50-90 hk mens på Sport oppgir de fart med 80-135 hk (voldsom fart med største motor da..47 knop. Må skyldes at det er V6 2-takter med spesiell propell). Om båten ikke har problemer med vekta (ca 20 kg over DF115/DF140) så hadde jeg kjøpt den nye Mercury F150 på 3 liter. Da har man iallefall ikke for liten motor Redigert 6.August.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
altmuligbåt Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 Kan ikke se problem med vekta heler. Hva veier F150? Det går flere på hvaler med 250 2t. Den kan da ikke veie noe mer en dem. 19 sport har et morsomt skrog Touring har ikke det!!!! Alt over 30 knop er for fort for den.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
ivar Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 De oppgir fart med bare 50-90 hk mens på Sport oppgir de fart med 80-135 hk (voldsom fart med største motor da..47 knop. Må skyldes at det er V6 2-takter med spesiell propell). 19 touring med 50hk..? Hørtes ut som traurige greier, spesielt med litt folk ombord Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mouche Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 19 Touring er en traurig båt og ikke egnet for stor fart. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Teerex Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 (redigert) F150 veier 206 kg. De fleste 18-19 fotere planer jo greit med 50 hk, full gass og 1 stk anorektisk fører samt en liten skvett bensin på tanken. Men moro blir det jo ikke Hadde 50 hk på en tung Mørebas 17 men den var jo relativt flat under så det gikk ikke så aller verst unna, 24-25 knop. Redigert 6.August.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lingefan Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 (redigert) Så ille er 19 Touring ikke. Har selv kjørt en slik en del i ungdommen med 115 hk totakt i 36-37 knop for mange år siden og det går helt fint. Den er også helt ok i sjø og ikke så ille som alle her hevder. 115hk er nok minmum av motorisering på 19 Touring og jeg kan skjønne folk som vil ha større motor på den. Med 17 (!) lette ungdommer og ungpiker ombord gikk den i 27,5 GPS knop på maks :-) Men 19 Touring er ikke noe til fartsmonster. Der er 19 sport et bedre skrog og den er stabil i 45-50 knop. Jeg vet ikke hvor stabil en 19 touring blir i over 40 knop. Ibiza 20 Touring er stabil, men leken i 43-44 knop (toppfart med 150 hk Suzuki firetakt). Vet også om folk som har større motor på 20 Touring og det går sikkert bra. Derfor tror jeg også 19 Touring kan være leken med liten og lett 150hk. Det kan jo være ekstra moro om båten blir spretten og vanskelig å kjøre. Hvis du tør å gi full gass har du jo egentlig for liten motor... ;-) Redigert 6.August.2013 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Teerex Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 tør man ikke gi full gass må man først sjekke om man har hydraulisk styring.. først da er det lurt med toppfartsprøver i omkring 40+ knop. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
altmuligbåt Svart 7.August.2013 Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 Så nå at du hadde Touring ikke sport.. Persjonlig hadde jeg heller solgt den med def motor og heller kjøpt 22 foteren. En mye bedre båt + at de beginner og komme Ganske ned I pris. Se på båtene og regn på det!! Lover at etter du har prøvd 22" fårstår du hva jeg mener med at 19 og 20 Touring ikke tar sjøen bra! Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
ibizafan Svart 7.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 Har hatt Miami 670 så jeg vett hva du meiner. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 27.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Da er de tatt komptest 200 tre stempel og 160 på cyl nr 3 motoren er 2006 mod kjøpt august 2006 hva tror dere er orsaken til at dette er. Har dere hørt om flere om har hatt samme problem. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 8.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Da er de bestemt at de blir suzuki 140a og stål propell balistic har en 22 p ca 38 knop. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 10.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Da er ny motor bestilt suzuki df 140a og ny styring sea star. fart 38-39 knop. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 16.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Den kommer vel snart? er de noen retter stål propeller i møre og romsdal har en med bøyd blad og med bøyd vinge er plagget med på kjørsel i båthavna. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 21.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Da er de ikke lenge til motor kommer på båt blei de alt for stor motor i følge dere.Når jeg kjøpte båten hang de en 135 hk mercury på hekken passe motor MENINGSLØST HENGE SÅ STOR MOTOR PÅ BÅTEN MOUCHE . Jeg tenker at dette skal bli gøy til sommeren 39 knop. fin og svart motor med fin stål visp Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ivar Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 og ellers har du det bra Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Jeg tror denne motoren blir altfor stor for båten. Den kommer til å få veldig vanskelige kjøreegenskaper. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ibizafan Svart 22.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Den er ikke så mye sterkere en den som hang der før. de skal bli gøy fin aks lett kjørt planer fint tenker jeg. tenker de blir passe motor lettere en den gamle. hva mener du med de Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Teerex Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 motoren blir nok bra den. vi bare tuller litt her Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mouche Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Da er de ikke lenge til motor kommer på båt blei de alt for stor motor i følge dere.Når jeg kjøpte båten hang de en 135 hk mercury på hekken passe motor MENINGSLØST HENGE SÅ STOR MOTOR PÅ BÅTEN MOUCHE . Jeg tenker at dette skal bli gøy til sommeren 39 knop. fin og svart motor med fin stål visp Klart det blir moro. Jo kortere tid man kan/må tilbringe på sjøen jo bedre. Nå blir jeg forøvrig ikke veldig imponert av en fart på 39 knop, men det er en annen sak. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
glalaks Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Hvilken olje skal Suzuki df 115/140 ha? 10w40? Syntetisk? Semisyntetisk? Har ikke håndboka.. Girolje funker vel med vanlig Biltema girolje..? Håper noen svarer;) skal opp med skipet i helga.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
tkb Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Hadde en 2003 115 Suzuki, og den skulle ha delsyntet 10-40. Brukte Motul sin på den. Sitér dette innlegget Link to post
Vbunn Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 https://baatplassen.no/bildearkiv/16/16414/service_suzuki_df140.jpg Det er tydelig at en standar 10W40 (SF/SM) mineral er mer en bra nok. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Der ja.. Takk for svar.. Da kjøper jeg 10w40 delsyntetisk:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.