PBKK Startet 3.August.2012 Link til dette innlegget Startet 3.August.2012 (redigert) Hei, har startproblemer på en Yanmar 4LHA-DTP. Starter slår ikke inn. -Banket på starteren og da startet den et par ganger, så ble det dødt. Har målt og det skal være nok spenning (12,7V) til starteren. Har byttet starteren til en ny (rekondisjonert) via forhandler, og den startet et par ganger men så var det dødt igjen med den nye også... Noen som har tips til feilsøk før ekspertise tilkalles ? Redigert 3.August.2012 av PBKK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Dumt spørsmål kanskje men er det nok strøm i batteri ? Det godt være 12.7V på starter, men så faller det til 10V under kraftig last. Og da får du ikke nok energi (W) til å dra rundt starter. /Ø Sitér dette innlegget Link to post
FinnSi Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Er det separat innslagsrele på denne motoren? På min Viknes 1030 har dette fusket noen ganger, skal skiftes neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Hadde noe jeg tror var samme problem da min båt var helt ny. Den lot seg da tjuvstarte med kortslutning (skrujern) til startmotor. Releet ble skiftet, og har fungert i rundt 1000 timer med et ukjent antall oppstart siden da. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
PBKK Svart 8.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Ja, det var innslagsreleet som hadde dårlig jording. Dette ble byttet til et nytt med dobbel jording og nå starter den fint. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.