jørn Startet 3.August.2012 Del på Facebook Startet 3.August.2012 Har tappet av all kjølevæske; den var blå. Skal det ikke være rød kjølevæske når det er aluminiumstopp? Kan feks denne brukes: http://www.maritim.n...ikatfri-4-liter Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Rød væske ved aluminiumstopp/blokk er helt korrekt :) Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 har du rød for hånden bruker du den, har du blå er det også greit Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 har du rød for hånden bruker du den, har du blå er det også greit Rød G30, silikatfri frostvæske er aldri feil. Aluminiumskomponenter trivs best sammen med den røde og når frostvæska ikke inneholder silikater gror heller ikke kjølekanalene tette. Men du bør først kjøre gjennom en omgang med vann for vaske bort den blå før du fyller på rød. P.S. Har selv hatt MD21B og brukte da blå frostvæske og det gikk bra, men rød var ikke kommet i handelen da, hadde den det hadde jeg skiftet omgående. For MD21 har aluminium både i topplokk og vannpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 4.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2012 Kjører systemrens og skyller godt etterpå, før jeg tar på den røde. Takk for svarene :) Sitér dette innlegget Link to post
TTGJ Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 jeg har en volvo penta tamd22. Kjølevæsken er grønn!! Jeg spurte på en bensinstasjon, men de hadde aldri hørt om grønn, bare rød gul og blå? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 jeg har en volvo penta tamd22. Kjølevæsken er grønn!! Jeg spurte på en bensinstasjon, men de hadde aldri hørt om grønn, bare rød gul og blå? Jovisst, har sett grønn frostvæske. Volvo har/har hatt grønn frostvæske som ble kalt "original" Volvo-frostvæske. Om den var lik den røde eller blå vet jeg ikke. All frostvæske har som hovedingrediens glycol, det er tilsettingstoffene som er forskjellige. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.