Jump to content

Oversikt over terminaler på Lucasdynamo, Ford 2401E


FV.

Recommended Posts

Hei.

 

Har kjøpt meg en eldre båt med diverse småplukk hvor manglende lading er en av problemene. Motoren er en Ford 2401E med en Lucas dynamo med tre tilkoblinspunkt. Jeg har en liten anelse om at forrige eier har tuklet såpass med båten slik at ladingen aldri har virket (noe som selvsagt ikke ble opplyst ved salg), men håper det kun er litt kobling som må til for å få den oppe å gå. Dynamoen har som sagt tre tilkoblingspunkt, jeg går derfor i den tro om at dette er en minusregulert dynamo.

Noen som kan fortelle meg rekkefølgen på klemmene slik at jeg får koblet den rett, evt hvordan jeg går frem for å måle meg til hvilken klemme som er hva?

Takker for svar!

 

-FV

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg finner ingen merking av noe slag så derfor litt vanskelig å finne ut av det. Jeg skal få tatt et bilde av den så snart som mulig. Jeg finner heller ingen lignende på nettet som jeg kan bruke, vet ikke årsmodell på motor men tipper den er en del eldre enn båten (90-modell).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...