kizzfloyd Startet 3.August.2012 Del på Facebook Startet 3.August.2012 Heisann har en yamaha 25a 1973 modell som ble kjøpt sammens med en with vitsi. Motorn gikk smerte fritt alle turene vi var ute med den i fjor, men i år har jeg vært veldig plaget med at bryte splinten knekker. Var ute med båten sist å da gikk bryte splinten 4 ganger. Sporet i propellen til bryte splinten er helt defekt og jeg plages med å få skaffet ny propell.. har snakket med nermeste yamaha forhandler og de har ikke engang delekatalog til denne gammle sliteren.. Motorn er 39år , så er kansje på tide å bytte propell?? Noen tips om hvor jeg kan få skaffet en slik propell( 3x9 1/4 x 10 3/4) Så til de tekniske spm:: Hva kan være årsaken til at den plutselig bynner å knekke bryte splintene?? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 Hvis det er slakk i sporet i propellen vil vel brytepinnen få slag hver gang du setter i gir ? Har en propell av denne type liggende, men vet ikke om det er samme dimensjon.... Sitér dette innlegget Link to post
kizzfloyd Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 Det er slakk i hullet i propellakselen der brytesplinten skal stå.. noen erfaringer med å fikse dette? sveise igjen å bore opp?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 kanskje det går å prøve å borre opp hullet og presse i en hylse...? (ser for meg at giret bør demonteres hvis det må sveises..?) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Større brytepinn ? Propellen jeg har er forresten akkurat samme dimensjon..... Sitér dette innlegget Link to post
kizzfloyd Svart 12.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2012 har du lyst til å selge med den propellen til meg?? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Send meg en mail til ttorb@online.no så kan jeg sende noen bilder.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.