joskje Startet 4.August.2012 Link til dette innlegget Startet 4.August.2012 (redigert) har en mercury 60 - totakt - 89-modell med en quicksilver kontrollboks . i dag når vi var ute begynte det å pipe fra controllboksen .skjønner ikke hva det betyr . søkte litt på forumet men finner ikke noe som kan forklare lyden . Fikk også problemer med å starte den igjen etter en stopp .Har ikke separat olje-tank og bruker 2 % i bensin tanken . noen som vet hva som er galt ??? Redigert 4.August.2012 av joskje (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Tipper på dårlig kjøling, og defekt impeller. Du bør endre overskrift, før tråden blir stengt! Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Må nok forklare nærmere når og hvordan den piper. Pipingen er der for å varsle deg om eventuelle feil etc. avhenger av pipingen men det kan være alt fra varmegang til for høyt turtall. Forklar hvordan den høres ut, hvor lenge og når det skjer/skjedde. PS kan tenkes du må forandre emne litt så ikke tråden blir stengt :-) Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
joskje Svart 4.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Pipingen startet etter en stopp ute på sjøen. etter dette kjørte vi inn til lands. tok ca 30 min. pipingen var der hele turen. kjøpte motoren i vår og har kjørt den 10 timer etter dette . impeller ble byttet i fjor i følge forrige eier. kvittering på dette fulgte med. turtallet høres greit ut på tomgang . fruen klager på eksosen på tomgang :( Sitér dette innlegget Link to post
joskje Svart 4.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Nesten litt flaut dette men gikk ned for å skjekke litt til :) det viste seg at piping var der selv om motoren ikke gikk , bare tenninga sto på. begynte å rikke på på alle ledninger o g da stoppet det plutselig . det viser seg at en kabel som kommer fra motoren stopper plutselig etter en meter og ender i en rund kobling . denne lå i vann. vekk fra vannet og pipinga forsvant . men da blir spørsmålet : hvor er det denne koblingen egentlig skulle vært koblet til ?? det var 3 ledninger inni : svart , brun og lilla , koblet til 2 pinner og en "halv måne" . På kontrollboksen finne jeg en løs kontakt uten noe tilkoblet men denne har 3 pinner og en "halv måne" . noen som har peiling på hvor /hva 2 pinneren skal kobles til ??? Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 (redigert) Hehe ja ja man lærer jo så lenge man lever :-) prøvde å finne koblingsskjema til den boksen men fant den ikke skal se om jeg ikke finner den :-) Vet ikke om du har noen instrumenter koblet til?? Ta bilde så blir det lettere å se... Redigert 4.August.2012 av Garf73 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Bearded Beast Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 http://www.maxrules.com/fixmercwiringcodes.html mercurys elektriske farger Sitér dette innlegget Link to post
joskje Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Har ingen instrumenter tilkoblet . Her er bilder av koblingene : Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.August.2012 Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 som sagt. Grå turteller. lilla +12v, brun temp alarm/måler, svart - Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.