M/B Cathy Startet 5.August.2012 Del på Facebook Startet 5.August.2012 Hei! har en 2010 gasskomfyr, mener den er av typen eno. Når jeg skal fyre opp må jeg holde inne bryterne inne mens den antenner veldig lenge, spesiellt på komfyren før jeg kan slippe den. Om jeg slipper den slukker bare flammen. Vi snakker over 3 min. Men om jeg holder lenge så fungerer den som den skal. Hva kan være årsaken til dette? Akkurat kjøpt båten så er ny innen gasskonfyrbruk håper noen har noen tips Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 Har samme problem, ble anbefalt å trekke av knappen og legge litt sølvpapir i bunnen slik at knappen kom lenger inn. Var vist et kjent problem men hos meg var det ikke hjelp i. Eg må truleg skifte føreren til flammevakta. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 Hei grunnen til at du må holde inne bryter en stund er for at det ligger en føler i flammepunktet som gir bekjed til bryteren at det er flamme... Dvs at den føleren leder varme tilbake til bryter/stoppventil. På hytten har jeg litt lignende problem hvis hytten er kald da gulv og bakvegg stråler såpass at dette spiller inn. Kjøpet nå og en lite bukt gasskomfyrvtil pt på finn hvor stekeovn slukket... Fikk den billig så kjøpte usett og satset på at føleren var feilen... Det var den og , så feil med en gang da rør fra føler hadde fått en trøkk og lå mot rammen på komfyren to steder. Laget luftrom mellom føler og ovn og vips fungerte ovnen. Skulle røret ligge greit hos deg så sjekk og om føler ligger rett på flammen, bommer den litt tar det og lengere tid å varme den så stoppventil åpner seg. Håper dette hjalp deg litt på vei Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 5.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2012 tusen takk for hjelp! Da er det ned i båten imorgen å prøve Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Sjekk slik som Bukt skriver at flammen treffer føleren. Hvis toppen på brenneren er vridd bittelitt blir føleren stående mellom to gassutløp og derved i en mye kaldere sone. Hvis det er brent fast matsøl el på føleren får du samme problem. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.