Jump to content

Motorfester til Yanmar 30QM....

btor

Recommended Posts

Hovedbolten på tre av de fire 'originale' motorfestene i Sollux'en min var brukket. Dette er visst et kjent fenomen, så jeg kjøper ikke samme typen. Motoren veier litt over 200kg, så kan jeg bruke mellomstørrelsen til Maritim. De kan belastes med inntil 120 per stk. Eller bør jeg gå opp til M16 bolt og max 430kg per labb?

Hvordan beregner en stivheten i gummien på motorfester?

Er det alternative leverandører som har bedre og billigere motorfester enn maritim?

Takk for kommentarer....

/btor

Ring til Bjarne Johnsen teknisk i Bergen, de har motorlabber i alle str. Kjøpte til min Yanmar 4LH, der, til en brøkdel av prisen.

C-c avstanden var ikke lik, men laget meg adaptere.

Tror mine hette elbe-400

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Jeg valgte 60 shore til min 70hk Ford, men kunne kanskje hatt dem litt mykere. Du kan vel strengt tatt bruke alt som klarer mer enn 60 kg pr. labb, så 120 kg er plenty. Du bør ikke overdimensjonere for mye, da labbene er avhengig av en viss nedpress for å fungere etter hensikten.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hovedbolten på tre av de fire 'originale' motorfestene i Sollux'en min var brukket. Dette er visst et kjent fenomen

Takk for kommentarer....

/btor

Er du sikker på at de er orginale fra Yanmar, de skal i så tilfelle ha et Yanmar merke og nr på seg,

I min båt som har 2 stk Yanmar , er de ikke orginale, ser ut som at fabrikken har laget, eller skaffet disse fra en annen levrandør.

Og disse har hatt problemer i andre båter lik vår. Så jeg følger med mine også. Men da skal det monteres orginale fra Yanmar, hvis de ryker.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...