btor Startet 5.August.2012 Del på Facebook Startet 5.August.2012 Hovedbolten på tre av de fire 'originale' motorfestene i Sollux'en min var brukket. Dette er visst et kjent fenomen, så jeg kjøper ikke samme typen. Motoren veier litt over 200kg, så kan jeg bruke mellomstørrelsen til Maritim. De kan belastes med inntil 120 per stk. Eller bør jeg gå opp til M16 bolt og max 430kg per labb? Hvordan beregner en stivheten i gummien på motorfester? Er det alternative leverandører som har bedre og billigere motorfester enn maritim? Takk for kommentarer.... /btor Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 Ring til Bjarne Johnsen teknisk i Bergen, de har motorlabber i alle str. Kjøpte til min Yanmar 4LH, der, til en brøkdel av prisen. C-c avstanden var ikke lik, men laget meg adaptere. Tror mine hette elbe-400 Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
index Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Jeg valgte 60 shore til min 70hk Ford, men kunne kanskje hatt dem litt mykere. Du kan vel strengt tatt bruke alt som klarer mer enn 60 kg pr. labb, så 120 kg er plenty. Du bør ikke overdimensjonere for mye, da labbene er avhengig av en viss nedpress for å fungere etter hensikten. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Careka Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Hovedbolten på tre av de fire 'originale' motorfestene i Sollux'en min var brukket. Dette er visst et kjent fenomen Takk for kommentarer.... /btor Er du sikker på at de er orginale fra Yanmar, de skal i så tilfelle ha et Yanmar merke og nr på seg, I min båt som har 2 stk Yanmar , er de ikke orginale, ser ut som at fabrikken har laget, eller skaffet disse fra en annen levrandør. Og disse har hatt problemer i andre båter lik vår. Så jeg følger med mine også. Men da skal det monteres orginale fra Yanmar, hvis de ryker. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.