Jump to content

Mediaspiller i båt.

Tugger

Recommended Posts

Jeg er ute etter en mediaavspiller/bilradio med mulighet for å streame musikk fra en Galaxy Tab. Mobiltelefon. Eller ipod via Bluetooth.

Tanken er en bilradio til å montere inne i cockpit for å sitte på fly,utedekk eller i salongen og spille av musikk fra bærbare media.

Hadde også vært en fordel med sonefordeling på høytalerene.

Noen som har noe erfaring med dette?

Er Bluetooth godt nok til streaming fra fly eller kanskje nabobåten??

Liker ikke å konventere utmerket digital lyd til FM signal av dårlig kvalitet.

Nå skal det sies at jeg har aldri lyttet til musikk via en FM sender men det hørest litt feil ut.

Hvilken spiller har du Marius?

Man kan kjøpe en sonevelger å koble til uansett men vet noen spillere har det innebygget.

Men har ikke funnet en som har begge deler.

Guest Avmønstret#

Har en Pioneer med blåtann som jeg bruker sammen med Spotify på Iphone i båten. Om jeg sitter på fly eller på bryggen for den del gjør ikke noe, jeg styrer musikken og volumet på Iphonen.

Dette fungerer aldeles utmerket, men har naturligvis ikke sonefordeling.

Dette må være den enkleste løsningen. En kan jo evt dedikere en avdanket eller billig smarttelefon til musikkspiller. Spotify er støttet av veldig mange androidetelefoner. Så lenge (androide/iphøn) telefonen har wifi, blåtann og minnekort kan man fylle den med offline musikk via spotify (premium), evt ha i en datasim hvis man vil streame. Ofte har jo disse telefonene FM radio også, evt kan man streame nettradio om man har datasim. Og når man først er i støtet kan man jo hive på med maritime apper som backup løsning i tilfelle noe skulle svikte ombord i skuta.

Spotify premium for androide har blitt veldig bra med den siste oppdateringen. Den forrige versjonen var ganske døll.

Guest Avmønstret#

Likte den fm-senderen. Kjøpte en billig en i båten. Funket bra! Men den har dårlig batteri..

Du får varianter du stapper rett i sigarettenner uttaket for å slippe batteribruk. Har brukt en del sånn i bil, varierer veldig etter hvor jeg kjører hvor godt de fungerer, er ikke fornøyd.

Ja vet de finnes.

Men ville bare prøve en billig først. Den var bare en liten enhet som satt fast i telefonen. Grei, men dårlig batteri.

Merket det selv i bilen. Må bytte frekvens iblant da det plutselig er en kanal på frekvensen jeg bruker.. Da blir det bare grøt..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...