tom-ass Startet 7.August.2012 Link til dette innlegget Startet 7.August.2012 Hei. Ser på kart at brua som er mellom Kranfjorden og Sørfjorden i Risør viser 2,50m på kartet. Kan noen bekrefte eller avbekrefte dette. Er det noe å gå på? Båten min er 2,65 om jeg legger ned VHF-antenna. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Fjellbonden Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Da smyger du nok under på lavvann vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Med pappa sin båt, en Polar 29, har jeg alltid gått under brua. Det er når lanternemasta på hardtop'en er demontert. Jeg er ikke helt sikker på høyden på den, men det er slik at radioantenna på ca 40 cm plassert på hardtop'en skraper oppi og bøyes. Jeg kommer opprinnelig fra Søndeled, og kjørte alltid Sørfjorden, for å slippe unna den lange og kjedelige Nordfjorden. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
tom-ass Svart 7.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Er på ferie her og tenkte å ta "runden", har gjort det før med mindre båt og minnes det var en koselig tur. Er det noe strøm der? Er det strømfritt så er det enkelt å bakke tilbake om det ikke går. :-) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
pauc Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Du kommer under på lavvann. Det er ca 2,8+ da. Det er strøm gjennom sundet, men den varierer ifht tidevannet. Du klarer nok å bakke hvis trafikken tillater det. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Fysisk mulig og bakke ja, men kan fort bli kaos om det kommer båter bak deg....ikke så god plass der med fjellveggen på ene siden og mur på andre siden.....reis ut i en mindre båt først og mål..... For runden er fin den, har tatt den mange ganger selv.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.