HobbyAmatør Startet 8.August.2012 Link til dette innlegget Startet 8.August.2012 Jeg har en GM V8 small block med Holley 4 ports forgasser. Den hadde en gåen pakning mellom forgasser og innsuget på motoren som jeg byttet, men siden har den ikke villet gå på høye turtall. går greit opp til 3000, men så dør den hvis jeg gasser på mer. Klarte å gå litt med ujevnt turtall før den døde helt. Kan starte den igjen kort tid etter og kjøre på inntil 3000 omdreininger. Den går forøvrig mye bedre på tomgang nå enn før jeg byttet pakningen... Noen som har ideer på hva som kan være galt? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Dør den momentant, eller fusker den ved høye turtall?? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
HobbyAmatør Svart 8.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Første gang funket den på høye turtall. Nå dør den momentant... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Momentant død på bensin motor, er ikke det ofte tennings relatert? Høyere turtall=flere pulser hvert sekund=feilen oppstår. Elektronisk tenning? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
HobbyAmatør Svart 8.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Det er ikke elektronisk tenning på den. Har hatt litt hjelp til å se på forgasseren og fant at Nivået på det ene flotørkammeret var for lavt. Skal også undersøke om sekundærportene åpner seg ved høyere turtall ved første anledning.. Men fikk ikke gjort det i dag. Har installert ny vannutskiller med bensinfilter i år.. Mulig det slipper igjennom for lite bensin.. Får undersøke litt videre til helgen hvis jeg har tid... Tror i alle fall det er relatert til forgasser og bensintilførselen.... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 (redigert) Om sekundærportene åpner eller ei så vil det ikkje arte seg slik, den går like godt bare på to porter. Høres ut som bensinmangel. Bypass det nye filteret/utskiller evt sjekk bensinpumpe om problemet fortsatt er tilstede Redigert 9.August.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HobbyAmatør Svart 13.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Det enkle er ofte det beste... Skiftet filteret i vannutskilleren og da gikk det smertefritt selv om sekundærportene ikke åpnet seg da.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.