kystsame Startet 8.August.2012 Del på Facebook Startet 8.August.2012 Heisann. akkurat kjøpt meg et prosjekt. en skilsø 23 81 mod. med volvo penta md 11d stående i. har endelig klart å få start på den, men den går rett opp i fullt turtall uansett åssen jeg vrir og vender på gassen. på overflaten ser alt ok ut. beveger seg som det skal. så... hvor skal jeg begynne å feilsøke? mvh espen Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Jeg hadde en VP MD5 der det samme skjedde under gange, på vei inn i havna i Stavern faktisk. Da vi gikk inn og skulle slakke av gassen skjedde det ingen ting. Dette genererer selvsagt noe stress hos kapteinen, på full gass på vei inn i havna, men vi var heldigvis langt nok ute til at vi klarte å snu 180 grader og kjøre ut igjen. På vår motor var gassvaieren festet med et kuleledd til en arm på motorblokka som styrer gasspådraget. Denne armen var festet til en returfjær som skulle sikre at dersom kuleleddet hoppet av. så skal gasspådraget trekkes ned på tomgang. Dette skjedde ikke, da denne fjæra hadde hoppet av eller manglet, jeg husker ikke riktig. Gassen ble manuelt skrudd ned, kuleleddet ble satt på plass og vi kom oss greit inn til Stavern. Videre ble kuleleddet sikret med ståltråd slik at det ikke skulle hoppe av igjen. Utover det så har jeg alltid testet å dra ned motorpådraget i sikker avstand for jeg går inn i en havn etter dette, bare for å høre at turtallet går ned. På denne og andre båter.. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
kystsame Svart 9.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2012 alt ser ok ut på utsiden med gasspådrag og alt. har åpnet lokket der stoppen sitter og kikket inni. når jeg tok gasshendelen opp og ned så lukket og åpnet et spjell inni der. tilsynelatende ser alt ok ut, likeledes er det fullt turtall hver gang jeg starter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.