jensemann2 Startet 9.August.2012 Del på Facebook Startet 9.August.2012 Jeg har funnet 4 fine express cruisere på finn. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35331350 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35863277 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35227476 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36104577 Den siste er mest tilpasset mitt budsjett, men motor er saltvannskjølt og gammel ser jeg. Også er det kun havnekalesje. Ny motor koster ikke mange kronene har jeg skjønt, så det er vel ikke verdt å betale ekstra for (20.000 for fabrikkny motor) Men er holdbarheten helt horribel på disse med saltvannskjøling? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 (redigert) den skjønte eg ikkje. Å sette inn en ny motor sjøl vil komme på over 20 000.- åkke som pluss en sparer seg en forferdelig mengde arbeid så vil sei det absolutt er verdt koste på de 20 tusen først som sist! Ellers vil du angre når du står der og skal plagest med ting man ikkje heilt har rede på og mangler både tid og utstyr til å komme i mål. Hva er det for slags ledende spørsmål på slutten der? Holdbarheten på saltvannskjølt er tilnærmet et ikke tema. Holder lett 25 år og mange er jo også rundt 40 før det er sluttkjørt. Hvor vidt det er horribelt eller ei kan sikkert diskuteres blandt kverulanter men når en ser på prisen for en ny så er levetiden meeget oppegående. Ellers er kalesje rimelig kostbart så om du faktisk trenger det så kjøp en båt som allerede har en i bra stand Redigert 9.August.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2012 hva koster en skikkelig klasse slik som noen av de båtene jeg linket til har da? 10-15.000? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2012 kalesje skulle det stå .. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 Ja for enkleste sort så blir det noe sånt. Du må jo ha rør og alle beslag i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 prøvde å søke på nett etter skikkelig kalesje, men hva heter det på engelsk? finner bare sånne havnekalesjer når jeg søker på sea ray cockpit cover eller canvas Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 11.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2012 er det noen som vet hva slags bensintank det er i disse båtene? er det plasttank eller innstøpt glassfibertank som kan begynne å lekke? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Jeg tipper at tanken er av aluminium eller plast. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
jensemann2 Svart 11.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36104577 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35227476 Jeg har nå kommet frem til at det blir en av disse to, men er litt i tvil om hvilken. Tenker på om jeg får den billigste til 110-115.000 så har jeg jo kanskje 40-50.000 spart til oppgradering av den.. men om det lønner seg i forhold til å kjøpe den andre til kanskje 160,det vet jeg ikke. Takker for alle synspunkter på dette. Jeg liker å mekke og ha prosjekter,så gjør det meste selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 (redigert) Om man har økonomien til det nå så ville eg uten tvil tatt den dyreste forutsatt at begge to er i teknisk stand. Den har allerede montert trimplan, wallas, kartplotter, ny kalesje, ny ferskvannskjøling (gir mulighet for defroster og varmtvann), EFI, feit tilhenger (dog ikke registrerbar) 4 fiskestangholdere, nytt dasj med nye instrumenter, stålpropell. Å utstyre den rimelige med dette vil koste langt meir enn mellomlegget og for ikkje å snakke om alt arbeidet en sparer. Redigert 11.August.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 11.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2012 ja ser absolutt den. Jeg har selvfølgelig mest lyst på den dyreste, men hadde egentli ikke tenkt å bruke mer enn 130-140. Prisen er vel ganske realistisk på begge to eller? Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Gi den dyre et bud på 140 vel, ikke noe å tape på det!:) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 11.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2012 ja det kan jeg gjøre. :) skal se på/prøve begge disse båtene etterhvert. Noen tips om hva jeg bør sjekke/teste/lytte/kjenne/lukte/se etter på denne båttypen? Finnes det overhode noen lettvint måte å finne tilstanden på motoren/risere/manifolder uten å demontere hele greia? Tviler på at selger er så interessert i at jeg skal begynne med det.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.