skøyte entusiast Startet 6.Februar.2005 Del på Facebook Startet 6.Februar.2005 noen som har erfaring med 180 hk ford mermaid? var ute og prøvekjørte i dag og fikk røyk/varmeutvikling (damping) mellom turboen og eksosen! (i enden på turbohuset) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 6.Februar.2005 Del på Facebook Svart 6.Februar.2005 Har denne nyligt gått lenge på tomgang eller lav belastning..?. Denne motoren må kjøres hardt fra tid til annen for å rense ut systemet... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
skøyte entusiast Svart 6.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2005 (redigert) Har denne nyligt gått lenge på tomgang eller lav belastning..?. Denne motoren må kjøres hardt fra tid til annen for å rense ut systemet... <{POST_SNAPBACK}> har vel ligget ved kai 1 år og bare vært kjørt på tomgang virket som det kom sur damp ut av enden på turboen! kan kansje være olje som ikke var forbrent og som reagerte da jeg fikk turtall og temperatur? Redigert 6.Februar.2005 av skøyte entusiast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 6.Februar.2005 Del på Facebook Svart 6.Februar.2005 har vel ligget ved kai 1 år og bare vært kjørt på tomgang virket som det kom sur damp ut av enden på turboen! kan kansje være olje som ikke var forbrent og som reagerte da jeg fikk turtall og temperatur? <{POST_SNAPBACK}> Har selv erfart dette med et par dagers landligg og tomgangskjøring for å få lading, resulterte i "brannlukt" fra turbo/motor rom. Løste seg selv ved økt belastning noen minutter.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Gudrun Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Med damp, mener du fra isolasjonen rundt eksosrøret? Ellers har disse motorene en slange fra ventildekselet for å avlaste det lille overtrykket som oppstår i motoren. Her kan det komme noe damp. Mange har lagt den til enden av motoren for så å suges inn igjen i turboen..... Ellers enig med at motoren må kjøres rein fra tid til annen. Når du kaster loss bør du ta det med ro og kjøre opp turtallet meget langsomt siden båten har slitt fendre et helt år. Regn med endel røyk som vil avta etter noen minutter.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.