fors Startet 10.August.2012 Del på Facebook Startet 10.August.2012 Hei! ny på båtplassen, tenkte jeg skulle slenge ut mitt "lille" prosjekt. Planene er ikke så alt får store i år, få den ut på havet og cruise. Men arbeid må jo selfølgelig gjøres Har til nå bare pusset og gnikket på båten, hatt den ute en tur for og sjekke at den var tett. Og det var den Så det må nåkk litt glassfiber arbeid til hær og dær + et par malingsstrøk og bunnsmøring. Har Tatt ett strøk med maling på båten, skal ha et til for og være på den sikre siden. Bunnsmøringa kommer når jeg får den litt over bakkenivå. Ble tipset og ha litt Fk ugressmiddel i sånn at den dreper all mulig drit som kan feste seg. + alt rundt båten Innvendig så ser egentli det " greit " ut skal ta en rimelig overhaling, nytt inventar stoler, stereo osv.. Når tid og penger strekker til. Har nå liggende 2 motorer, 60hk Mariner fra 80 tallet ish? og en 92mod 60hk mariner. Begge har defekt vannkjøling. Men 92mod' går bare på 2 av 3 plugger og har en "litt" sliten starter. så antar at lappene stikker av dær ja.. Nye motorer er bare og se langt etter Kjøpte båten av en slektning, så jeg har ikke peiling på hva båten heter. Den er spesialtbygt av noen på vega? Hvis noen kjenner til en båtbygger i det strøket. 17Ft dobbelbunn, ganske solid når man kjenner på skroget. Svinger som en gud, og på 5øringen. Antar at folk vil ha et bilde eller 2 25hk 4takt yamaha som står på, var bare til prøve testing. Ville ikke på plan for og si det sånn, rundt 6-700kg tenker jeg..? Litt pussing, kunne boksaveligtalt ta av STORE flak.. Litt invendig, 2 oppblåsbare madrasser du ser i bildet. Skal fikses innvendig ja Mere pussing, og invendig bilde. Stolene skal byttes, ratt har jeg midlertidig. og finne en kalesj som passer.. Rana 17 maby ? og et stereo som man får lyd på havet tenker 6x9 ish. Malinga kommer seg, rutene skal byttes. Vertfall frontrutene, siderutene er jeg ikke så nøye med akkurat nå. Så blir det et malingsstrøk til + bunnsmøring + litt stasj. Tid og penger folkens.. c&c ? kan ta bilder om ønskelig, dette var bare et kjappt utvalg jeg tok i dag og eldre bilde. Skal fiske opp litt mer info om båten hvis jeg får tak i, står ikke noe i båten. Alt jeg vet at den er spesialbygd, tydeligvis et firma som skulle ha den til en supplybåt eller noe. Spesifikt skulle den tåle juling, og det gjør den og. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Overbygget ser ut som at det kan være hentet fra en Silver Viking 18, både form og opprinnelig farge. Ser ut til å være et bra skrog. Vil tro at du kunne fått lurt det opp i plan dersom du hadde hatt en mer egnet propell til 25hk'en. Blir spennende å høre når du får orden på 60hk'en. Stereo: Hva med å lage til anlegg i en slik ferdig subkasse, som du stropper fast under dekk, og kan ta med på land når det ikke er i bruk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
fors Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 Det er fullt mulig, jeg er ikke sikker. Somsagt jeg vet faktisk litt for lite om båten. Det med stereo går jo ann, har sett litt på marine anlegg og det koster jo blod. Så en portabel løsning kunne vert greit da jeg slipper og la ting stå og ødlegges. Mulig at jeg bare tetter igjenn hullene som er per dags dato.. Hvis ikke må jeg ha en Remote på anlegget. Men skal bygge litt om uansett så man får se hva som skjer i nermere fremtid. Båten var litt vell tung til og få plan med 25hk, da vi hadde 3 stk helt fremst i båten og den ville ikke i plan. + et lastebil batteri på 60kg. Skal få en mekaniker til og se på motoren da jeg ikke har serlig med tid eller alt for mye kunnskap.A Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.