Lingefan Startet 10.August.2012 Del på Facebook Startet 10.August.2012 Forsøkte å søke dette opp, men fant ikke lignende tråder. Skal kjøre over 1-1,2 meters grunne for å komme inn til en brygge. Båten stikker 0,95 cm. Jeg tenkte å tilte den opp for sikkerhets skyld, men finner ikke ut av hvordan jeg skal få den over de vanlige -5 - 5 fartstilten. Er det en "kode" for å få koblet inn gruntvannstilt på disse? Volvo Penta D6 350 2005 mod med EPC. Duoprop hekkaggregat. Tusen takk for svar. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Oteren Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 En stund siden jeg gjorde det, men mener du må trykke "N" (?)på EVC panelet samtidig som du tilter drevet ut.. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Nej ikke umiddelbart. "Beach-range" er mellem+6 og +30 og du bør kunne løfte drevet til dette niveau uden problemer. Men RPM skal være under 1500. "Tilt-range" >+30 kan kun opnåes ved slukket motor. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Jeg mener, at det kan løftes bare ved at bruge tilt-knappen, Men du må slippe den og trykke igen for at løfte over +6. Mener jeg....skal tjekke i aften når jeg er i båden. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Eg tiltet nettop helt opp mitt dph med evc. Eg trykker på den knappen som viser nøkkel. Da blinker en rød diode før den lyser permanent. Etter dette kan eg tilte drev helt opp. I fjor trur eg at eg tiltet helt opp med å holde N knapp inne og så tilte. Prøv dette. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 12.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2012 Takker. Fant ut av det: Var bare å trykke en gang først for å tilte til pluss 5, deretter trykke en gang til så gikk den over i modus pluss 6 til pluss 30. Har ikke testet videre tilting enda, men det gikk fint over det grunne vannet :-) Takk for tips! Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.