Vilma Benita Startet 10.August.2012 Link til dette innlegget Startet 10.August.2012 Jeg har en eldre autopilot for rorkult fra Autohelm som har begynt å krangle. Den ser ut til å fungere greit rent mekanisk, men klarer ikke å holde kurs. Problemet har blitt gradvis forverret, og nå klarer den verken å finne kurs, eller holde den. Når den er satt på en kurs vil den typisk begynne å rote frem og tilbake, tilsynelatende helt uten mål og mening. Er dette noe som er verdt å forsøke å reparere, eller bør jeg anse den som avgått ved døden? Er det i så fall noen som har tips til feilsøking og reparasjon? Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
jensemann2 Svart 10.August.2012 Link til dette innlegget Svart 10.August.2012 har du prøvd å kalibrere den? kjøre i sirkel i "cal-mode" Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 10.August.2012 Link til dette innlegget Svart 10.August.2012 Jeg har en gammel Autohelm 2000. Den begynte å tulle og jeg åpnet kontrollboksen og fant at "fluxen" hadde hoppet av p.g.a. skruer som hadde løsnet. Jeg brukte Loctite på skruene og den har vært snill siden. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.