mewa 2 Startet 10.August.2012 Del på Facebook Startet 10.August.2012 Nyoverhalt mercruiser 7,4 bensin totaloverhalt får den ikke over kulen til planing ligge på 3400 omdr.men den klarer ikke å plane jeg forstår ingenting men jeg ser at ved 3400 omdr. blir den matet med 24 gallon mener at når du tar ut 330 hp så bør den vel mates med ca 10 gallon mer må være et eller annet som gjør at jeg ikke får ta ut full effekt.Håper det er en på forumet som virkelig har et fornuftig forslag så jeg kan løse dette en gang for alltid. Mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Har du groe under båten og på drevet? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
mewa 2 Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 nei veldig lite dette er en båt og motor som ikke har problemer å dra i plan med 4-5 voksne å full tank Mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Dolviking Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Nyoverhalt sier du? Trenger den å "gå seg til" før du får nok dreiemoment?? Hvis du har omdreiningen som skal til og lite forbruk er vel det bare bra? Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Byttet om 2 pluggledninger? Det hører du omtrent ikke på gangen på en slik motor, og da oppfører den seg slik Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 må jo få båten ut av vannet kan ikke kjøre med en båt 16 knop når marsjfart ligge på 25-26 knop å toppfart ligger på 35 da blir den veldig uøkonomisk å kjøre i 16 knop Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 kom igjen det må jo være noen på forumet så vet noe om dette ikke glem motoren er total overhalt å akkurat som ny gått ca 2 timer etter overhaling mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 jaja men er denne båten/motoren ny for deg eller har du brukt den slik med akkurat samme oppsettet før med nevnte farter? Hvilket turtall planet du på før da? Burde jo komme over kneika med 3400 Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Tung propell, lite drivstoff, lite luft, feil eller manglende tenning. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
mewa 2 Svart 11.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2012 har vært i plan med samme oppett aldri problem men så fikk jeg en haveret vetilstøtstang da begynte problemene tilslutt besteme jeg meg for å få et verksted til totaloverhale motoren det er nå gjort motor er satt inn igjen den skal jo vøre så god som ny å ska jo kunne dra 330hp ut av motoren,der kommer mitt spørsmål har flowscan forbruksmåler å den viser når jeg skal ha den i plan 24 gallon pr time mener når jeg kjøpte den at den på vei opp i plan viste 33 gallon får den ikke nok fuel Mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Vanskelig å lese hva du skriver, for det finnes ikke tegnsetting, men jeg gjetter på at tenningen er satt med for lite fortenning, muligens med tanke på rolig innkjøring? Det vil iallfall være en mulig forklaring på manglende effekt. Hvis du selv mener at det kommer av at motoren får altfor lite fuel, så er det jo bare å lete etter hvor det kniper.. Tanklufting, knekk på fuelline, tett filter, o.s.v.... Når du vet at alt det er greit, er det vel bare å ringe verkstedet å få dem til å rette feilen på motoren de leverte? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 33 us gallons er 125 liter det.. Det er ikkje godt å løse dette på 1 2 3 sånn uten videre over nett. Om motoren går klokkerent på alle syllindre og alt er på stell så får du begynne med å sjekke tenningstiden. Om motoren bare var levert på pall til verksted og ikkje prøvestartet og justert av de så er tenningen kun satt i tilnærmet grunninnstilling. Når en bensinmotor får for lite bensin så vil det ikkje arte seg som manglende effekt. Den vil hoste harke skyte daue komme og gå og stå i. En bensinmotor er ingen diesel og må ha rette blandingsforholdet mellom luft og bensin ellers vil den gå alt annet enn rent. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 33 us gallons er 125 liter det.. Det er ikkje godt å løse dette på 1 2 3 sånn uten videre over nett. Når en bensinmotor får for lite bensin så vil det ikkje arte seg som manglende effekt. Den vil hoste harke skyte daue komme og gå og stå i. En bensinmotor er ingen diesel og må ha rette blandingsforholdet mellom luft og bensin ellers vil den gå alt annet enn rent. Det er helt rett, men den kan gå fint på lav belastning, og få for lite bensin på WOT. Da kan den gå for magert, og det er ikke sikkert den vil gå så stygt at du merker det. Da vil også pluggene bli misfarget, på grunn av for høy forbrenningstemparatur. Lurt å sjekke pluggene uansett, de kan fortelle mye. Har du tenningsrekkefølgen er det greit å sjekke at pluggledningene faktisk står på rett plugg også, som nevnt av andre før her. :) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 (redigert) Beklager, dobbelposting. Redigert 11.August.2012 av GunR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.