Selby Startet 11.August.2012 Link til dette innlegget Startet 11.August.2012 Har siste dager oppdaget at nivået i oljebeholder til drevet (plassert i motorrommet) øker, så mye at det har runnet litt over. Kan noen fortelle meg hva som skjer? Link to post
Frøken Fryd Svart 11.August.2012 Link til dette innlegget Svart 11.August.2012 Enten har noe kommet inn i drevet (vann) slik at oljen krever mer plass, ellers så utvider oljen seg grunnet varmgang. Er det farge på oljen tyder det på vann, er oljen mørk og fin tyder det på varmgang. Hvilket bravo drev er det og hvilken motor sitter på det? Link to post
Christensen Svart 11.August.2012 Link til dette innlegget Svart 11.August.2012 Sjekk pakningen i lokket på beholderen, viktig at denne tetter skikkelig. Det bygger deg opp et overtrykk og det blir pisket inn små luftbobler i olja, har erfart dette selv. Pakningen i lokket manglet og det så ut som olja kokte i drevet. Det som var ennå mere spesiellt var at et mercruiserverksted kunne fikse feilen, det var visst noe inni drevet som måtte skiftes, de skulle bare ha 20.000 for jobb og deler. da vi tilfeldigvis byttet om lokkene på drevene så flyttet feilen seg! fiksa selv for småpenger og drevene summer fint i dag, 6 år etter!! Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Selby Svart 13.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Mercruiser 220Hk, med Bravo 3. Skal sjekke lokket snarest, takker for tipset. Vist det er slikt overtrykk i systemet, skulle ikke vann kunne trenge under kjøring hvertfall. Link to post
Elektro Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 På mitt Bravo 1 drev stiger oljenivå i beholderen når drevet blir varmt, men synker igjen når drevet blir kaldt. Sikker på at du ikke har fyllt opp beholderen til maks når drevet har vært kaldt? Da vil det renne over når drevet blir varmt / brukt. Link to post
Bitteliten Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Samme erfaring som Elektro hadde jeg på Alpha 1 drev Link to post
Selby Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Problemet viste seg å være lokket, gjengene i lokket er i ferd med å rykevar så dårlige at når jeg skulle ettertrekke gikk det helt rundt. Takker for gode innspill, underveis. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn