jmsolland Startet 11.August.2012 Link til dette innlegget Startet 11.August.2012 Hei! Gikk på en trosse som lå ca. 100 meter fra land og som va festet til bunnen. Idiotisk nok var ikke denne merket og fløt dermed "usynlig" i vannskorpa. Motoren gikk brått ned på turtall og det ble et relativt kraftig rykk i båten. Jeg stoppet motoren, kjørte opp drevet og fikk løs trossa. Startet motoren igjen men da jeg skulle koble inn skjedde det ingenting. Er det noen som har en ide om hva som kan være galt? (frykter selvsagt det værste...) -jmsolland- Sitér dette innlegget Link to post
JaKM Svart 11.August.2012 Link til dette innlegget Svart 11.August.2012 Splinehylsa inni drevet? Sitér dette innlegget Link to post
jmsolland Svart 12.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Takk for svar Er har spline-hylsa samme funksjon som "splinten" på en påhenger? Regner med at jeg må av med drevet for evt å få byttet denne? Vet noen om denne sitter i drevet eller i transomen? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Regner med det er hylsen mellom nedre og øvre hus JarleM tenker på. Vertikalakselen er i to deler, og har en skjøtehylse mellom de to delene som er en av mange ting som kan ryke ved for høy belastning. Sitér dette innlegget Link to post
jmsolland Svart 15.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Takk for tilbakemelding. Det var som riktig indikert spline hylsa mellom øvre og nedre vertikalaksel som var brutt. Nå ligger båten på land for reparasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.