Lillesigurd Startet 12.August.2012 Del på Facebook Startet 12.August.2012 Hvilken Selco er det jeg har fått tak i her? selco select, riviera, selsport, selfleet, Selfleet Riviera, selsprint, selboy, selspeed, selstar, selfisk, seltour, seltwin??? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 min første tanke var at det er en av de første skibsplastene, men springet i baugen er mer typisk selco. Har du flere bilder? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 (redigert) Ser ut som en Skibsplast i hekken..Men da var da ikke mye spring her?? Redigert 12.August.2012 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Lillesigurd Svart 13.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2012 Hei igjen! Siden sist har jeg kommet på et annet innlegg et sted her, hvor noen foreslo å sjekke reg.nr på båten opp mot "småbåtregisteret" - kanskje de har data på den?Den forrige eieren har "seilt videre" og det er ikke så mye informasjon å hente der. Den har forøvrig samme "v-form" i profil på fordekket som et par andre Selco'er jeg har sett. Men så er bakenden på båten rundet av- innover opp mot ripa, mens andre tilsvarende etter 1970 (?) har rette sider.. Jeg har selvsagt sjekket etter meker, plater o.a. .....Ellers: Setene er uoriginale. Båten har dobbelt bunn. Den mangler "hanskerommet" i midten av dashboard'et, men har samme knapper (start/stop) og lanternebryter til høyre for rattet - som andre enkelte Selco'er. Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 14.August.2012 Del på Facebook Svart 14.August.2012 Det gamle småbåtregiteret er gitt til statsarkivet. Jeg fikk ut opplysninger av dem på forrige eier. Sitér dette innlegget Link to post
Lillesigurd Svart 30.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2012 Da er mysteriet løst, jeg har nå fått vite at det er en Skibsplast, slik ivar og Fru Jacobsen tenkte, Fra tidlig 70-tall. Snart vår igjen - oppussing og sjøsetting :-) Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 3.Januar.2013 Del på Facebook Svart 3.Januar.2013 Artig ! Du får legge ut bilder når den skrider fram :) Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 12.Januar.2013 Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 Ligner jo litt på den til høyre fra 1963 Sitér dette innlegget Link to post
Lillesigurd Svart 4.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2013 Hei igjen. Jeg beklager sent svar denne gangen. Takk jadalber - ja denne ser ganske lik ut, bortsett fra at profilene eller linjene i skroget ikke er der på min egen - jeg har kun to "streker" eller langsgående profiler parallelt med kjølen under båten. Vet ikke helt hvilket år den formen som min er støpt i, var "ny". Det viser seg at en ansatt ved Skibsplast laget båten privat - tidlig på 70-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Artig dektektivarbeide :) Kommer du til "plastikk 2013" 25/8 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.