123321 Startet 12.August.2012 Link til dette innlegget Startet 12.August.2012 hvilken type har du? alder?er du fornøyd? produsent? pris? trenger ikke diskutere "jeg har bedre batteri enn deg " her...har selv 1 åpentbly syre som sto i når jeg fikk båten er gammelt og kjørt hel ned i 8 v 2 ganger så det er modent, og er ute etter din erfaring av dine batterier Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 God erfaring med sønnak dual power. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Mastervolt agm 226 Ah. Rundt 8000/stk. Om jeg kunne velge ville jeg hatt Rolls åpne syrebatterier med vannpåfyllingssystem Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Jeg har 3stk Sønnak Nautilus Freeline 115Ah hver, og de fungerer utmerket. De er vel nå 5 år gamle, og jeg regner med å ha de mange år til. De forrige av samme type hadde jeg i 9 år. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olpi Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Har de samme Lars. Brodern hadde også dem og de var elendige. Hos meg fungerer de imidlertid veldig bra foreløpig. De er fra 2009. Flere har jo klaget på at faller voldsomt i spenning ved litt forbruk. Det samme gjorde brodern sine. Mine derimot gjør absolutt ikke det. Tenkte kjøpe et til på forbruksiden, men tror akkurat disse er erstattet av en ny typebetegnelse. Stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Om det er kommet noen erstatning eller typebetegnelsen er endret, aner jeg ikke Jeg er forhåpentligvis ikke i markedet for nye batterier på flere år fremover så hva som finnes nå, følger jeg ikke med på. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boati Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Li-on eller Li-po :D Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Tror "dual-power" er ertatning for Nautilus. Skal utvide forbruksbank, se på en solpanelløsning, skifte til LED-TV m/innb kortleser før neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Har tre 115 Amp fra Biltema. Har hatt de i 8 år nå. Men nå synger de siste vers. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
123321 Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Mastervolt agm 226 Ah. Rundt 8000/stk. Om jeg kunne velge ville jeg hatt Rolls åpne syrebatterier med vannpåfyllingssystem blir nok litt heftig innhogg i budsjettet det, står litt mellom bt. smf 120a eller maritim agm 120a (skal og høre med vestac i sfj) kom gjerne med fler bruker erfaringer:) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Hei 123321 Velg AGM helt klart best etter min egen subjektive mening som båtbruker i mange år! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.