Jump to content

Førstegangskjøp av bobåt

-8chris2-

Recommended Posts

Hei,

Jeg er ny her på båtplassen.no

Har i flere år hatt lyst til å kjøpe meg en større båt jeg kan bruke som mitt hjem. Har en del erfaring fra sjø/båtliv, men har aldri bodd permanent på båt. Nå er det på tide å oppfylle drømmen og jeg har vel egentlig funnet en båt jeg liker godt.

Den ligger på http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35939442.

Hvis noen her på foumet har kjenskap til båten fra før eller har andre råd eller tips setter jeg stor pris på alt!

Dette er ingen fiks ide jeg fikk i går så helst vær seriøs om du svarer :) Skal på visning i morgen og som sagt, alt av

kloke ord og lure tips verdsettes!

Ser frem til å høre fra båtfolket og enda mer, bli en del av båtfolket :)

Mvh,

-8chris2-

Velkommen som bruker av BP Forum !

Linken din ble litt feil: http://www.finn.no/f...nnkode=35939442

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Den er ikke slettet Tom, sjekk linken jeg la ut......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Den fungerer ikke. Når du legger ut link til sider så kopier bare adressen i browseren og lim den rett inn i feltet du får opp når du klikker på bindersen (link) på verktøylinjen i editoren.

http://www.finn.no/f...939442 Denne linken bør fungere :) Og takk for velkomsten!

Ved første forsøk, hadde du et punktum bakerst i adressen og det er nok til at den ikke fungerer "http://www.finn.no/f...kode=35939442." Tar man bort punktumet, fungerer linken.

Ved andre forsøk, hadde du " Denne" plassert bak adressen og da fungerer det heller ikke. "http://www.finn.no/f...9442 Denne".

Riktig link, ligger i innlegg #2, så det holder :-)

RSL

Edit: Sånn ja

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Ja jeg er helt enig at dette ikke er noen ideel båt, men heller et fint sted å bo på sjøen. Tanken er jo å finne en bra båt som er fin å bo i med mye plass.

Turene blir ikke de lengste. Blir nok mest "Oslofjorcruising". Om jeg blir ny eier av Hertugen så er da planen å totalrenovere den inni og gjøre den litt mere komfortabel. Men, som sikkert flere synes er det vanskelig å vite om båten er i god stand. Den ble jo bygget i 2005 og motorene skal vistnok være overhalt i fjor.

Jeg har vært å sett på den og den virker solid og i god stand. Det beste hadde vel vært å ha med seg en som virkelig hadde peiling :)

hahaha, nei den er vel rimelig ulik alt annet som flyter :) Det er vel derfor jeg synes den har sin sjarm. Jeg drar på visning med eier i morgen jeg så skal jeg heller komme med litt mere konkrete spørsmål. Og skulle jeg ende opp med denne så er det klart at dere skal få se herligheten i 10 knop til neste sommer...

Som RSL sier, så er det viktig å vite hvor godt isolert den er. Med de leieprisene som for tiden er i Oslo, må man betale en god slump penger for å få tilsvarende størrelse på kåken. For ikke å snakke om boligprisene ved kjøp.Det blir da et regnestykke på , og hvis det i tillegg er en liten drøm å kunne bo i båt, er det jo bare å se hvor bra denne båten er, og deretter diskutere pris. Selger sa jo at det er rom for det. Du må også se hvor lett den er å vedlikeholde, og prøve å tenke seg til om det er marked for båten den dagen du skal selge. Som bobåt virker den jo bra.Hvis det kan bo fler i båten, så får du lett leid ut en lugar for minst 5000; i måneden

En annen ting og tenke på (vil tro du har sett på muligheter) er hvor kan du ligge? Du må vel ha tilgang

på strøm/vann og mulighet for tømming av septik/gråvann.

Friluftsloven sier vel strengt tatt at man kun har lov til og ligge 2 døgn på samme plass i utmark.

Nå kjenner ikke jeg til forholdene i Oslo, men det er vel flere som bor i båt der hele året så det er sikkert

hjelp og få hos noen av dem rundt det praktiske.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...