thomas73 Startet 13.August.2012 Del på Facebook Startet 13.August.2012 (redigert) Hei Båtfolk Hurra Da har vi kjøpt ny(gammel) båt. En Ali craft 31ac. En gammel båt, 70-tallet med forholdsvis "ny" motor, 2002 mod. Og har en del utstyr... Det avgjørende var at den har masse plass, synes jeg. Og det er greit de gangene vi skal ha med oss alle gutta(hun har 3 og jeg har 2). Gleder oss masse til å begynne og bruke den Har sett på en del andre båter, men da vi så plassen i denne båten slo Havfrua igjennom og sa "denne vil jeg ha"! Noen her som har hatt denne type båt tidligere som har noe å si om den? Det er jo en stor overgang fra 21-foter`n vi har idag da Mvh Thomas Redigert 13.August.2012 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Vokste opp i en AC 1978 modell, dog uten AC. 2x130 VP. Fantastisk bobåt :-) Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
BåtGeir Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Har en 1976 mod 31 uten ac. Men på min er det V-bunn og 2 x VP41A med DP 290 , Jeg er ganske fornøyd med den. PÅ den du har kjøpt er det vel kjøl og strak aksel? Det er en bra bobåt, og meget gode sjøegenskaper. Jeg er spesielt fornøyd med forcabinen som kan stenges av. Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 13.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2012 Bra, dere har positive erfaringer med den! Ja, det er strak aksel og kjøl. Forkabinen som kan stenges av og den store akterkabinen var en av de store fordelene ved avgjørelsen til valg av denne båten:-) At den har en "nyere" motor i tillegg, så ble denne valgt...:-) Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35677091 Denne? Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 14.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2012 (redigert) Helt riktig! Vi ble enige om en fin pris Synes jeg... Så nå er Folkparcaen til salgs! Redigert 14.August.2012 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Hva ble prisen? Kk Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 15.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2012 Vi ble enige om 2 blank. Synes det var en grei pris:-) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Gratulerer :-) Tror du har fått veldig mye båt for de pengene. Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 16.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2012 (redigert) Takk så mye Ja, det tror jeg også! Og eieren er en real og ordentelig kar. Alt av utstyr og det motormessige skal læres før overtakelse... Henter den på torsdag. Det blir skikkelig artig Redigert 16.August.2012 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Der har du gjort et godt kjøp ja! Mye båt for pengene, kunne godt tenkt meg en slik selv jeg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SF Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 (redigert) Kjekk klassiks båt dette ja, kunne ikke unngå å se at du har en VM-Motori 4,2L i buken. Det som står i annonsen om denne motoren er litt upresist. Det er VM-Motori som produserer (og utvikler) de fleste dieselmotorene til Mercruiser. Det blir mer korrekt å si at en Mercruiser D4,2L er en sortmalt VM-Motori. Jeg hadde en 2000 modell av denne i Apollo'en. Hvorfor det i en periode var parallell salg av disse motorene som hhv Mercruiser og VM-Motori vet jeg ikke men har lest en plass at motorene internasjonalt nå selges og merkedsføres som Mercruiser men i Italia går de under VM-Motori. Det du trenger av deler får du hos din lokale Mercruiser forhandler. Redigert 17.August.2012 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
thomas73 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Der har du gjort et godt kjøp ja! Mye båt for pengene, kunne godt tenkt meg en slik selv jeg... Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Synes jeg fikk mye båt for de pengene ja:-) Fornøyd med denne handelen...! Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Kjekk klassiks båt dette ja, kunne ikke unngå å se at du har en VM-Motori 4,2L i buken. Det som står i annonsen om denne motoren er litt upresist. Det er VM-Motori som produserer (og utvikler) de fleste dieselmotorene til Mercruiser. Det blir mer korrekt å si at en Mercruiser D4,2L er en sortmalt VM-Motori. Jeg hadde en 2000 modell av denne i Apollo'en. Hvorfor det i en periode var parallell salg av disse motorene som hhv Mercruiser og VM-Motori vet jeg ikke men har lest en plass at motorene internasjonalt nå selges og merkedsføres som Mercruiser men i Italia går de under VM-Motori. Det du trenger av deler får du hos din lokale Mercruiser forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Takk for info:-) Var du fornøyd med motoren du hadde i Apollo'en? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Ja det var jeg, fikk dessverre brukt den litt for lite og Solgte nå i sommer. Den var lettstartet, bra med krefter med mitt oppsett og svært lite røyk ved kaldstart og drift. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
thomas73 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Dette høres veldig bra ut:-) Håper jeg er like heldig! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Januar.2017 Del på Facebook Svart 10.Januar.2017 (redigert) Kjekk klassiks båt dette ja, kunne ikke unngå å se at du har en VM-Motori 4,2L i buken. Det som står i annonsen om denne motoren er litt upresist. Det er VM-Motori som produserer (og utvikler) de fleste dieselmotorene til Mercruiser. Det blir mer korrekt å si at en Mercruiser D4,2L er en sortmalt VM-Motori. Jeg hadde en 2000 modell av denne i Apollo'en. Hvorfor det i en periode var parallell salg av disse motorene som hhv Mercruiser og VM-Motori vet jeg ikke men har lest en plass at motorene internasjonalt nå selges og merkedsføres som Mercruiser men i Italia går de under VM-Motori. Det du trenger av deler får du hos din lokale Mercruiser forhandler. VM Motori ville nok øke salget og fortjenesten ved å selge motorer under sitt eget merkenavn også. Og det gjør de nok fortsatt. http://www.vmmotori.com/mr-706-lx/marini-2/mr-707/mr-706-lx-2.html Redigert 10.Januar.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.