Jump to content

Erfaring med Riks-TV ombord i båten.

tom-ass

Recommended Posts

Hei - jeg har benyttet både Grundig's og Samsungs LCD-skjermer med innebygget mottaker og DVD-spiller uten problem - sammen med Glomex antenne i mastetoppen (seilbåt). Du må kjøpe en TV som er RiksTV-godkjent. De fleste modellene fra Samsung og Grundig er det. .......................

Ser litt på nettet nå etter ny LED TV på 12V (og 230V). Litt i tvil om jeg skal ha 19" eller 22". Grundig har en: http://www.elkjop.no...-tv-19-vle-2101 .

Noen som kjenner denne? Ser at strømforbuk varierer en god del på de forskjellige. Det samme med vekt.

Har en LCD med DVD nå, men har aldri benyttet DVD`n så trenger nok ikke den på en ny TV vil jeg tro?

Hva med SMART TV? Ser Samsung og Sony har slike, men ikke på 12V. Må vel frem med Inverter i uthavn, og det tenkte jeg å slippe.

Kom gjerne med erfaringer mht kvalitet (bilde, lyd, decoder), strømforbruk, vekt , etc,etc..

Spenning ut til antenneforsterker i antennen, er det 5V?

Ser på RIKS TV sine nettsider og oversikt over TV`er (IDTV)

Redigert av olpi (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...