Pettern1972 Startet 13.August.2012 Link til dette innlegget Startet 13.August.2012 Skal bytte ut gummibåten vår. Har tilbud om følgende: Quick silver 240 (tror jeg det var) zodiac 260 en zodiac serie z 305, og en maritimjolle på rundt 3 meter. Prismessig er det omtrent hipp som happ, alle tre er brukte båter. Er jo litt størrelseforskjell på disse, men det spiller heller ikke store rollen da den bare skal brukes som slepejolle, og litt fisking for meg alene mens madammen sitter og leser på kveldstid. Har en 10hk påhenger, men funderer på å bytte den ut med en mindre en. Hva hadde dere valgt Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Eg solgte en 4 år gammel gummijolle med båten min. Den var i ok stand, gulvplatene av billig finèr fikk to ekstra strøk maling etter første sesongen. Så de var fortsatt bra etter fire år. Så kjøpte vi nyss en to år gammel gummibåt av samme merke (north marine) Den var lagret innendørs og såg ut som ny. Etter første helga på vannet så gikk finèr i oppløsning...., bakeste bunnplata kom opp i en bue av 5 hesteren bakpå. Umulig å kjøre. Måtte lage ny bunn. Med kjøpesumm+ finerplater og epoxymaling så kunne vi kjøpt ny båt nå. Kva som er svaret...? Grundig inspeksjon av kvar båt kanskje. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
FjordHT Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 SØK! tror det var kaptein fredrik som hadde den siste gummijolletråden Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 13.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Lite: har nok også gjort det, men veldig lite erfaringer med quicksilver og zodiac serie z å finne. Derfor startet jeg denne tråden. La inn samme spørsmpl på en annen gummijolletråd tidligere, men ingen har svart der. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lovart låring Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 (redigert) støtter forslaget om grundig befaring av alle tre alternativene ja. Det ville jo være synd om det "beste " alternativet viste seg å være en kortvarig glede. Redigert 13.August.2012 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Pettern1972 Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 (redigert) 260 og maritimjolla ble borte rett foran nesa på meg. Skal se på quicksilverjolla på lørdag. Den er brukt bare noen få turer, og har etter det stått lent opp mot veggen på buthuset til selger siden. under tak, og vekk fra direkte sollys. Den er 4-5 år gammel. Noen som har erfaringer med quicksilver? Redigert 14.August.2012 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Proxor Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 har hatt quicksilver 270 og 330, bra båter, men 240 er nokk veldig smått til ein voksen kar, vil føles som du sitter i ein badering da den bare vil vere 90cm lengre en den er bred, pluss at dette er utside mål, gullvplass vil jo vere mye mindre. ville vertfall gått for noe større en 240. 270 er greit som slepejolle og rett ut på fjorden og fiske for 1 person. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Jeg var å tittet på den i fjor se, og den var så godt som strøken. husker ikke helt hvor stor den var , men mener den var godkjent for 6 hk ... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
free Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Jeg har en Quicksilver 310 sport, er storfornøyd med kvaliteten. Denne tåler litt motor men jeg har bare en 5hk totakt, har jolla på snapdavit å da er en lett motor en stor fordel, den tar jeg ikke av. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Hei, Eg tar sjansen på å spørre her, siden Emne tittelen passte så godt. Eg er blitt vildigt i tvil om valg av gummijolle. Har sett på mange merker og utallige modeller. Og har komt fram til at eg vil satse på ein RIB rundt 270cm. Det er to krav eg har, som eg håper dere kan bruke til å anbefale ein passande jolle. Den må vere selvlensende og den må plane med 5hk og 80-100 last. Rekner med at ein 270 RIB burde gå godt med ein 5hk motor. Siden bunnen er fast med litt V- form. Men det er mange merker og velge i. Har sett på West-system sin Grand Rib. Den var litt dyr, men ellers fin. Har og sett på Smart Rib båtene, men veit ikkje om dei er selvlensende. Forslag/anbefalinger om gummijolle mottas med glede og interesse. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Bitteliten Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 En slik rib kommer ikke i plan med 5 hester og slik last. Minste er nok 8 hester tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Liten oppdatering her: det ble quicksilver 230 på meg. helt grei jolle, men den er liten. Veldig liten. Har nå fått tak i en Plastimar px280 rib som er litt småherpa. Men etter mange timers iherdig vasking begynner det å hjelpe på den iallefall.Fikk den billig, grunnet hull i venstre pontong. Ser ut som det er skjært med kniv, ca 10 cm langt kutt. Denne har ei pølse inni pontongen også som er tilsvarende revna, så det blir en utfordring å få lappet begge pølsene. Lapping av hull denne uka. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
REM Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Har en Brig 275 som går som ei kule med Tohatsu 9,9/15 Hk 2t. Vel å merke på flatt vann. Med noe bølger dunker og slår den livskiten ut av en stakkar. Har vurdert Smarttabs men er usikker på om dette vil hjelpe på slike bølgeslag? Noen som har prøvd? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
enter4u Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 (redigert) Smart tabs har jeg prøvd på min Yachtsman 310 rib, og kompisen min på en wester 360. Fungerer over all forventning. Wester'en galloperte uten tabs'ene, men lå flatt og fint på vannet etter monteringen pluss at den ble lettere å få i plan. Jeg har en Tohatsu 30 4-takt bak som er tung til rib'en, og den går LETT opp i plan og ligger klistra i svingene. Anbefales. Ellers har jeg nå fått vite av Jeløy Båtservice as at Zodiac og Valiant er de beste gummibåt/rib'ene. Er visse kvalitetsforskjeller ute og går. WestSystem's gummibåter vet jeg ikke noe om, men jeg utelukka rib'en deres pga. dårlig konstruksjon på akterspeilet. Redigert 18.September.2012 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.