jumbo Startet 14.August.2012 Link til dette innlegget Startet 14.August.2012 Da er tiden kommet for å gjøre det slutt med min kjære Draco. Egentlig er det hun som gjorde det slutt.. Første feriedag på vei til hytten kommer et godt smell med på følgende risting.. vi fikk sakket ned til tomgang og puttret oss inn i nermeste havn. Når jeg da skulle legge til ved brygga og sette den i revers, kom det bare masse hyling og skriking.. Jeg stoppet motoren og kom meg til brygga med et godt dunk. Da jeg satte den i fri og prøvde å starte var det som å kjøre armeringsjern i en sementblander. Lang historie kort: Båten er på land, ny båt har overtatt plassen. Drevet skal jeg plukke i når jeg får ånden over meg, jeg begynte å skru det av, men det piplet olje ut da jeg løsnet de seks skruene som holder det på plass, jeg regnet det for å være et dårlig tegn og skrudde det på igjen. Jeg ser for meg tannhjul og lager-stuing i hvit saus med fileterte simmeringer. Uansett skal jeg prøve finne en nevenyttig person som liker å få olje på hendene og har lyst på en ny båt. Men jeg lurer på en ting: Bør jeg bruke et par lapper på drevet før jeg prøver å selge den slik at jeg kan selge en prosjektbåt som virker, eller er det like greitt for en kjøper å fikse det selv? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 (redigert) Hvis det "bare" er drevet som er feil, så er det enklest å kjøpe et brukt. Det finnes brukte drev til salgs her på BP og på finn. Å reparere et drev kan fort bli dyrt. Vet ikke hva du har, om det er Volvo eller Mercruiser, men Alpha 1 finnes en del brukte til salgs. Om motor er ok, har du ved bytte av drev, en båt som er kjørbar og lettere å selge. Redigert 14.August.2012 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
SF Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 jeg begynte å skru det av, men det piplet olje ut da jeg løsnet de seks skruene som holder det på plass, Ut fra beskrivelsen antar jeg at dette er et Mercruiser drev og på en 20 fots Draco er det nok et Alpha. Ta av drevet og start motoren med drevet av men sørg for at motoren før kjøling. Er konklusjonen at kun er drevet som er kaputt, finn et brukt å få det på før salg. Mye lettere å selge en båt kjøper kan teste en et prosjekt der ikke aner hvor mye som må gjøres. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
jumbo Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Takk for innspill.. Det er et gen 1. alpha drev. Det er snakk om ja. Det var min første tanke å kjøpe et brukt drev.. men så tenkte jeg at det kansje var greiere å la en evt ny eier styre med slikt selv. Men jeg er vel egentlig enig. Takk for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 (redigert) Jeg ser for meg tannhjul og lager-stuing i hvit saus med fileterte simmeringer. Malende beskrivelse Ikke en morsom situation, men levende beskrevet. Held og lykke! Redigert 14.August.2012 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Jeg ville ikke brukt mye penger på å fikse den før salg, men om du finner et billig brukt drev med samme utveksling så ville jeg seriøst vurdert det. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
bukt Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Det ligger alpha1drev på finn ifra 2 til 6 lapper så ved å titte lott får du fikset båten for en grei penge... Bedre å koste på båten2-3 lapper enn å måtte selge den som repobjekt for 10 lapper eller mer i avslag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.