Vidar Steady Startet 14.August.2012 Del på Facebook Startet 14.August.2012 Hei Jeg har kjøpt en Steady 260 med motor via Finn.no. Jeg skal til å registrere denne i småbåtregisteret for at forsikringsselskapet mitt skal "gidde" å forsikre den, men har blitt usikker på om CIN-koden på denne er korrekt. I følge produsenten skal det være en metallplate bakerst på båten og den skal starte med NO(produsentland). På denne båten jeg har kjøpt finnes det ingen metallplate, men det er gravert inn en CIN-kode på på bakveggen like ved der motoren henger. Koden her er: SV-STEA2A14B001. Er dette en korrekt CIN-kode tro? Hvis man skal tro på landkoden så er den produsert i El Salvador?!? Er det noen som vet om disse båtene også har vært produsert der borte, og om CIN-koden i noen tilfeller har vært gravert inn i selve plasten på bakveggen? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Kan den være Svensk??? Ringte Steady i våres for i sjekke alderen på en båt. Fikk til svar at det var umulig da Steady ble solgt til Sverige og er nu tilbake i Norge og ingen har brydd seg om tidligere kartotek. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dieselfan Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Vi har noen Steady i familien og alle har skrog-identifikasjon som begynner med NO og slutter med produksjons år og uke nummer. Nummeret er IKKE gravert inn i plasten, men det festes negative merkebokstaver og tall i forma slik at merkingen på skroget fremkommer som positiv (stikker opp av skriget) dette for at det skal være litt værre å forfalske. Nummeret finnes på 2 steder på skroget: oppe på styrbord forsterkerribbe bak og under motorbrakettplata. Ingen av våre har nummeret på merkeplate. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar Steady Svart 15.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2012 Snakket med den norske fabrikanten i dag, men de var ikke sikker på om overnevnte CIN-kode tilhørte den svenske serien som ble produsert frem til 2002. CIN-koden skulle visstnok være innrisset to steder, mest sannsynlig er den andre gjemt bak den platen der man henger motoren. Skal ta en titt ser og se om dette stemmer. I så tilfelle så bør den CIN-koden stemme. Skulle det allikevel være noen med en Steady før 2002-årgang der ute så kom gjerne med en bekreftelse på om koden starter med SV :) Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Kanskje produsenten i Sverige satte bort selve papirarbeidet til et firma registrert i El Salvador, og ikke gjorde det direkte selv? Min båt som nå har fått nytt nr etter import fra USA begynner med BE-. Det vil jeg tro er pga IMCI organisasjonen har hovedsete i Belgia. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.