Jump to content

Nyovermalt motor!


-morten-

Recommended Posts

Noen har vært litt vel ivrige med lakksprøyta der ja! Lakk på slanger etc. er vel vanlig selv på nye motorer, selv om det fører til flassing over tid. Men lakk på gearflens, reimskiver og annet er slett ikke bra, selv om det ser pent ut nå...

 

8900 timer, ikke 9800. Ikke ille det på en slik motor, så det ville jeg ikke ha bekymret meg så mye over.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Lakk mellom flensene kan få disse til å løsne over tid, metall mot metall er mer forutsigbart slik. Og reimskivene ser ut til å være av multirib type, med lakk i sporene kan disse blir i trangeste laget for reima. Det vil jo slites bort over tid, men noen striper med maskeringstape før sprøyting hadde gjort ting litt lettere etterpå etter mitt syn. Men som sagt, pent ser det ut da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Beklager skrivefeilen hehe skulle selfølgelig være 8900 timer. Det var ikke poenget men han burde vel heller skrevet noe om tilstanden til motoren! selv om slike motorer går mange tusen timer er det jo greit å vite om større ting er gjort eller slitedeler er utskifta! Den ser jo ny ut!! det hadde ikke tatt så lang tid å maskere et par av de slangene og reimhjulene! motoren er jo ute på pall uansett så den er lett å jobbe med og komme til!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

Jeg la inn linken fordi jeg synes ordet og utrykket nyovermalt er så bra!! Dette kan nok sikkert stemme for mange! jeg sa Ikke at denne motoren er dårlig eller at det er noe negativt med den! Men hadde jeg først hatt en motor på pall, så hadde jeg nok tatt meg bryet med å maskere gummi og overflater det ikke er heft på! Dette ser meget stygt ut etter motoren har vært varm noen ganger og lakken flasser av! Jeg vet dette er vanlig for yrkesmotorer, men personlig ville jeg aldrig gjordt det. Skulle jeg kjøpt motoren ville jeg ha byttet ut alle slanger ihvertfal

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

slanger bør jo kunne inspiseres, da bør de ikke lakkes. gummien har dessuten sikkert ikke godt av løsemidlene

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

gummien har dessuten sikkert ikke godt av løsemidlene

 

Jeg er ikke så sikker på det. Min tildigere motor, en Ford Sabb fra 1978, hadde lakkerte slanger fra den var ny av. Det aller meste av lakken satt fremdeles på når jeg byttet den ut for noen år siden, og slangene var like fine. Jeg har faktisk brukt et par av dem om igjen på min nye motor også. Så mitt inntrykk er at lakken beskytter slangene, ikke skader dem. Men veldig pent er det ikke, det må jeg si meg enig i...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...