simenm Startet 15.August.2012 Link til dette innlegget Startet 15.August.2012 (redigert) Hei. Jeg har en BMW Diesel motor som lekker litt fra Impeller huset (sjøvanspumpa). Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg får kjøpt en ny sjøvanns pumpe til denne motoren, eventuelt hvor mye noe sånt koster? S. Redigert 15.August.2012 av simenm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 15.August.2012 Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Kontakt Solberg Motor i Sandefjord(?). De hjelper deg. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
simenm Svart 15.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Takker for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 15.August.2012 Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Den pumpa er enkel å overhale selv. Deler får du i nærmeste maskinforretning. Jeg overhalte 2 stk for ett par år siden. Delene kostet rundt 500 til begge. Nye lagere og tetninger. Tipper Solberg, (eller hva han nå heter i dag) skal ha NOE mere for en ny pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 15.August.2012 Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Har en D 636, den har en sjøvannspumpe fra Johnson pump A/S, pumpetype F7B-9 10-24127-1, impeller 09-1028B. Alle de opplysningene står på lokket til pumpa. Mener det er en Volvo Penta 41 motor som har samme pumpe. Ser du på nettsidene til Johnson pump vil du finne en nettside som lister opp marine motorer og hvilke pumper de har. Ta med en liten magnet når du kjøper deler, så du får rustfrie fjærer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.