Jump to content

Politibåt/ressursjer


-morten-

Recommended Posts

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10067595

 

sånne oppdrag brukes altså politibåter til! Hva tror dem at de kunne gjort for selungen om den var syk? Om de ikke var på oppdrag i det området uansett så synes jeg ikke de hadde trengt å rykke ut! sikikert noen som syntes den hadde triste øyne, og trodde den trenkte hjelp! Uansett er jo ikke sel akkurat utryddningstruet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Reagerte også på denne, spesielt at de rykker ut på en sel som ligger og soler seg. Antar båten var ute uansett ("Klar" er ute hver dag) og da kan man jo vise litt velvilje når publikum ringer, sikkert litt nysgjerrige politifolk også. Uansett får vi håpe det ikke gikk ut over viktigere ting. De fleste Oslo-borgere og turister tror vel knapt sine egne øyne når de ser en sel i disse trakter, selv om det er langt fra uvanlig.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Blir litt flau over å komme fra Oslo, når sånne saker blir avisoverskrifter. La dyra leve som dyr. Naturen klare seg best selv, uten at politiet skal "sjekke" om alt er vel.

 

Dessuten kreves spessialkompetanse om man skal behandle dyr på en sikker og skånsom måte! Hadde det vært en liten selunge som hadde komet vekk fra moren, hadde politiet neppe hatt ressurser eller kompetanse til å hjelpe uansett! Hadde neppe hjulpet å skrevet ut en bot! Tror ikke håndjerna hadde passa heller! Her ordner naturen selv opp, og dem som har en ørliten interesse for dyr og natur vet at Selene ikke ser noen hindring i å være i menneskets nærvær!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Dessuten kreves spessialkompetanse om man skal behandle dyr på en sikker og skånsom måte!

 

Spesialenheten finner ikke grunn til å etterforske saken der en patrulje avlivet en katt ved å kjøre over den to ganger.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10050971

 

Har de ikke det da?

 

:lol:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig ikke at det gjør så mye at Politibåten "drar bortom og tar en titt" når de først er ute på fjorden for å være synlig.

Synlig politi, har en preventiv virkning på lovbrudd og jeg ser ikke noe galt i det.

Tidlig i sommer (sen vår), hjalp de en familie med et spedbarn og et par andre unger som hadde missforstått rutetidene til Langøyefergen og var strandet der etter at siste ferge hadde gått.

Jeg synes det er verre resursbruk av Politiets resurser på andre steder i samfunnet. (Les: Ambasadevakthold e.t.c.e.t.c.)

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Skjønner hva du mener RSL, og det var ikke ressursbruken jeg reagerte på, snarere det at det er ikke uvanlig med sel i fjorden, samt at hvis det hadde vært en syk sel, hadde vel ikke politiet kunne gjort stort med det heller. (Når det gjelder ambassadevakt, så er vi forpliktet til å sørge for sikkerheten til disse ambassadene.)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...