Jump to content

Følere på TMD40A


Tomkjoel

Recommended Posts

Skal til å sette sammen en Volvo Penta TMD40A og spørsmålene er mange for en førstereisgutt :confused: Jeg har en masse følere og temperaturmålere som jeg ikke vet hva er.. Det er for det første en som sitter i bunnen, rett over bunnpannen og midt på motoren. Dette regner jeg med er oljetrykksmåleren. Det er også 2 plugger på eksosmanifolden rett med kjølevannsinngangen. De står inn rett ved siden av hverandre og måler på samme sted (ikke i forskjellige kammere eller no'). Forskjellig dimensjon på gjengene.. Det er også en føler som sitter nesten bakerst på motoren, også på ferskvanns kretsen tror jeg. Her er det en annen type kontakt som er oval med to pinner i. Denne har ikke vært tilkoblet og jeg mener å ha sett en adapter til denne på nettet et sted men aner ikke hva den gjør..

 

En annen ting; turtall.... Er det mest naturlig å ta det ut på toppen av motoren der registerkjedet går (tror jeg) eller W polen på dynamoen??

 

Kan evt legge ut noen bilder hvis det hjelper.. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...