inline6 Startet 16.August.2012 Del på Facebook Startet 16.August.2012 Hei alle Jeg har en Fletcher 199 Bravo med mercury rekkesekser. Motor og båt er ca 1986 etter det jeg har funnet ut av. Motor er original, og propellen likeså. Og dermed kommer spørsmålet: Hvilket propell bør her brukes? Jeg opplever av originalpropellen ikke passer til denne båten. Jeg kommer opp i nærmere 7000 omdreininger ved fullt pådrag, og det er jo altfor mye. Nå har jeg ikke studert propellen for mye, så jeg kan ikke uttale meg om dimensjon, men denne er iallfall original. Er det noen som har noen tips om dette? Hvilken dim bør jeg bruke? Er mest opptatt av (topp)hastighet og evt forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Prøv å sende en IM til medlem Droll her på Båtplassen. Han er det nærmeste vi kommer en Mercury-Guru... Han har et par-tre av disse motorene og kan gi deg mange gode tips. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
inline6 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Takk for det! Sjekket litt rundt på forumet her, og skjønte av et tidligere innlegg at man bør ligge på rundt 5800 omdreininger. Jeg vil kanskje anta at diameter på rundt 13" og pitch på 18"-19" burde funke greit ettersom denne båten er ganske lettdrevet, men jeg har ikke for god greie på det. Jeg hører med Droll. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Hvis du tar av propellen du har , så kan det gjerne stå noen tall inne i propellbosset. De vil også kunne gi en pekepinn ift. turtall Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
inline6 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 OK, da skal jeg se om jeg får gjort det relativt raskt. Sånn som det er nå, så er det jo litt kjedelig å ikke utnytte kapasiteten pga for høyt turtall Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.