Jump to content

Propell på Mercury 115 rekkesekser?

inline6

Recommended Posts

Hei alle

Jeg har en Fletcher 199 Bravo med mercury rekkesekser. Motor og båt er ca 1986 etter det jeg har funnet ut av. Motor er original, og propellen likeså. Og dermed kommer spørsmålet: Hvilket propell bør her brukes?

Jeg opplever av originalpropellen ikke passer til denne båten. Jeg kommer opp i nærmere 7000 omdreininger ved fullt pådrag, og det er jo altfor mye. Nå har jeg ikke studert propellen for mye, så jeg kan ikke uttale meg om dimensjon, men denne er iallfall original.

Er det noen som har noen tips om dette? Hvilken dim bør jeg bruke? Er mest opptatt av (topp)hastighet og evt forbruk.

Takk for det! Sjekket litt rundt på forumet her, og skjønte av et tidligere innlegg at man bør ligge på rundt 5800 omdreininger. Jeg vil kanskje anta at diameter på rundt 13" og pitch på 18"-19" burde funke greit ettersom denne båten er ganske lettdrevet, men jeg har ikke for god greie på det. Jeg hører med Droll.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...