LoKi79 Startet 16.August.2012 Link til dette innlegget Startet 16.August.2012 Da er Mono innkjøpt, og vi er innmeldt i hagebåtklubben! Det er en 1990-modell Draco 1900 ST, med VP AQ151B motor som i henhold til telleren har 1100 timer i drift bak seg. Barnemat i Volvoverden regner jeg med :) Todo-lista er som følger: 1. Et sår i ytterste lag av skroget, dette blir fikset i løpet av vinteren. 2. Noe sprekker i dash'en, dette regner jeg også med å få tatt i vinter. Har forstått det slik at dette er lett å fikse 3. Klokka funker ikke, og det er fordi det er rot i ledningene i dashen. Ser ut som det er mye hjemmelaget, men det virker omstendig gjort, så jeg frykter det ikke. 4. Ny kalesje - der trenger jeg tips til hvem/hva/hvor og hva jeg kan forvente meg at det koster å få sydd en ny. Jeg har stengene, men selve kalesjen er bare lørv. 5. Stereo må monteres. 6. Sitteputene i sofaen er slitne, og der man trår når man stiger ombord har sømmene starta å revne. Trenger også tips til hvor jeg får satt på nye trekk på interiøret. Ellers er motoren overhalt i nyere tid, samt propell og zink er bytta i år. Den har også ny wire til styringa, nytt bensinfilter, og et motorrom som ser vanvittig bra ut. Ting ser nesten nye ut, så jeg tar det som at de også er det.. Brannslokker direkte til motorrommet har den jammen også. Fikk også med en Brenderup-henger fra 2009, så jeg slipper å være avhengig av båtplass. Det er dog planen å få meldt meg inn i en båtforening på Øyeren asap, så jeg krysser fingrene. Om noen er Øyeren-farere og har tips til hvor jeg kan få satt ut båten gratis/billig, så si i fra. Siden jeg mangler båtplass, så får jeg ikke brukt de låste og private. Og er det noen erfarne som vil ta en titt på skuta, så er både jeg, samboeren og vår 14 mnd gamle pjokk sosiale mennesker som gjerne slår av en båtprat over en kopp kaffe :) Det er bare å si i fra, så treffer Mono vannet på minutter. (Om jeg finner en slip da..) Kommer med mere bilder i løpet av helga, mygga er horribel på denne tiden av døgnet i Fjerdingby, så jeg vil ikke gå ut mer i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Flott skute, Draco er nydelige båter. Gleder meg til flere bilder og en ny prosjekttråd Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
LoKi79 Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Tirsdag hadde jeg en veldig hyggelig samtale med en herremann på Windy i forbindelse med innkjøp av ny kalesje til båten. Jeg fant da ut at min båt faktisk ikke er en 1990-modell, slik Moss Båt & Motor opplyste, men en 1987. Det heldige med dette er at de hadde EN kalesje, og den varte til 1988 hvor det kom ny mal. Trist at en etablert båtforhandler ikke finner seg for god til å fare med løgner om slikt, alt han hadde trengt å gjøre var å ringe Windy for å få dem til å sjekke registeret. Når det kom i tilegg til ljug om båtens tilstand, så er det liten tvil om at jeg aldri handler båt der igjen. Fikk også vite at båten er levert originalt med VP AQ151B, så det er mest sannsynlig den originale motoren som står i den. Jeg ringte for å bestille kalesje, og Windy satte av 20 minutter til å lete og rote i en pappeske som er Draco-arkivet de arvet. Det kaller man service! Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Ser ut til at jeg overvurderte fritiden min - så nå er hun til salgs :P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.