Retox_93 Startet 18.August.2012 Link til dette innlegget Startet 18.August.2012 Kjøpte meg en snodig motor i dag, Er komplett så langt e kan se. Stemplet er løst men trengs nok en god vask! Noen som har sett lignende motor før? Ser at det er fettsmørings pinne ned til veiva, så noe amerikansk slo meg da? samt 3 hulls flens. Og en bitte liten forgasser! Er ikke magnet på denne motoren, så antar det er noe rundt 60 tallet tro? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Kan det være ein JAPP Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Tenker du på JAP kanskje? De har noen sideventilerte gamle stasjonærmotorer som ligner på denne. Overhalt en slik den gang jeg gikk motor-mekanikker'n på yrkesskolen. Sto en i en stor gressklipper fra en fotballbane. Flott lyd når den gikk på tomgang. Jeg stusset mest på at det sto "kjøpte"..... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Retox_93 Svart 18.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Yrodde japp så litt annerledes ut. Men ska.undeøsøke det . Kjøe den får 100 kr kompresjonsventilen sittter fast Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Tipper du har en gammel Briggs & Stratton ?http://www.youtube.com/watch?v=Rxo_J0U4FRE Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 19.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Den briggsen du linker har skråstilt tennplugg,, men mange andre likheter da. Er også et nummer på råden, Kanskje e kan bruke det til noe.. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 19.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Er nok en Briggs ja. Trenger en ny ventil til motoren, noen som vet hvor man kan få tak i slikt? BBRIGGS & STRATTON MODEL IBP 2.00" bore 1.50" stroke ifra 1937-1942 Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 briggs WI -46 Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 19.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Se der ja.. Du har nok rett TB55. Står det noe om hvilke årstall de ble laget? Og evt hvordan man kan finne årstallet på min motor ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.