thomas73 Startet 19.August.2012 Del på Facebook Startet 19.August.2012 (redigert) Heihei Båtfolk Nå når jeg har kjøpt meg større båt, må jeg jo ha en jolle også. Motor har jeg, en gammel suzuki 4hk. Går som ei klokke Kan jo sikkert oppgradere motor med tiden... Synes jo det å fiske er trivelig og ungene skal jo også ha muligheten til å finne på noe utpå. Satser på at den ikke må brukes til nødsituasjon noen gang! Tvi, tvi, tvi Ser at Maritim har en type(reklame) gummijolle 277cm til kr. 3500,- Er dette et allright alternativ? Eller bør jeg gå for noe annet? Den fra Maritim har vært diskutert her før, men ikke i år. Har vel ikke tenkt til å bruke no særlig mer enn 4 lapper på dette... Mvh Thomas Redigert 19.August.2012 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 (redigert) Kjøpte en slik maritimjolle i fjor. Vet ikke om det er forskjell på de, men da kostet de bare 3000. Jolla er veldig lett i forhold til andre joller. Skyldes nok at det er brukt tynnere duk i den. Der er kun en fortøyningsring foran. Innfestingen av den er så dårlig at den ikke tåler å taues over 5-6 knop for lenge før den ryker. Så hvis du ikke har mulighet til å få den opp av vannet på et vis så er den dårlig egnet som slepejolle. Den oppfører seg også litt rart i vannet. Vanskelig å få opp baugen når en kjører i plan. Der spruter ofte litt på full fart. Merkes også ved tauing uten motor. Da begynner baugen å grave seg ned slik at motstanden blir veldig stor. Bortsett fra det så er det en helt ok jolle til den prisen. Skal den kun brukes som leketøy av ungene er den helt ok med sine begrensinger. Jeg ble lei av å måtte ta av motor og vippe opp jolla hver gang vi skulle forflytte oss, så har nettop kjøpt en annen jolle som føles mye mer solid. Maritimjolla havnet nok på finn ganske snart. Redigert 19.August.2012 av to-vid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 Kjøp deg en brukt Zodiac Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 19.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2012 Ser da ut som at jeg bør gå for en brukt jolle av sterkere kvalitet....! Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 19.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2012 Kanskje det er en eller annen som har et pent, velholdt og solid eksemplar av en jolle som kan selges til meg??? Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Du kan få kjøpe Achillesen min! Men jeg bor på andre siden av landet da, så det er kanskje ikke så aktuelt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
thomas73 Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 Klarer du å pakke den inn å sende den så er det jo aktuelt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg fikk en Aquaquick MS265 sendt i post, fordelt på 2 pakker for å komme under grensa på 35kg pr pakke. Achilles LS4 er litt lettere mener jeg å huske Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
thomas73 Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 Nå har jeg fått et tilbud på en Achilles LS4 med en 2,5 hk Yamaha for 500 spenn. Har selvfølgelig takket ja til denne, er jo tilnærmet gratis:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.