Jump to content

Kjøp av jolle til makspris 4`

thomas73

Recommended Posts

Heihei Båtfolk :flag_bp:

Nå når jeg har kjøpt meg større båt, må jeg jo ha en jolle også. Motor har jeg, en gammel suzuki 4hk. Går som ei klokke :thumbsup: Kan jo sikkert oppgradere motor med tiden...

Synes jo det å fiske er trivelig og ungene skal jo også ha muligheten til å finne på noe utpå. Satser på at den ikke må brukes til nødsituasjon noen gang! Tvi, tvi, tvi :pray:

Ser at Maritim har en type(reklame) gummijolle 277cm til kr. 3500,- Er dette et allright alternativ? Eller bør jeg gå for noe annet?

Den fra Maritim har vært diskutert her før, men ikke i år.

Har vel ikke tenkt til å bruke no særlig mer enn 4 lapper på dette... :smiley:

Mvh

Thomas :wink:

Redigert av thomas73 (see edit history)

Kjøpte en slik maritimjolle i fjor. Vet ikke om det er forskjell på de, men da kostet de bare 3000.

Jolla er veldig lett i forhold til andre joller. Skyldes nok at det er brukt tynnere duk i den.

Der er kun en fortøyningsring foran. Innfestingen av den er så dårlig at den ikke tåler å taues over 5-6 knop for lenge før den ryker. Så hvis du ikke har mulighet til å få den opp av vannet på et vis så er den dårlig egnet som slepejolle.

Den oppfører seg også litt rart i vannet. Vanskelig å få opp baugen når en kjører i plan. Der spruter ofte litt på full fart. Merkes også ved tauing uten motor. Da begynner baugen å grave seg ned slik at motstanden blir veldig stor.

Bortsett fra det så er det en helt ok jolle til den prisen.

Skal den kun brukes som leketøy av ungene er den helt ok med sine begrensinger.

Jeg ble lei av å måtte ta av motor og vippe opp jolla hver gang vi skulle forflytte oss, så har nettop kjøpt en annen jolle som føles mye mer solid.

Maritimjolla havnet nok på finn ganske snart.

Redigert av to-vid (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...