Jump to content
larsen2000

Hvor kan jeg få kjøpt barnevannski?

Recommended Posts

larsen2000   
larsen2000

Har hørt om vannski beregnet for barn som flyter av seg selv, altså at man ikke må ta vannstart. Noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Gullfisk   
Gullfisk

Har jeg ikke hørt om. Men Maritim feks har barneski med tau i mellom som begrenser avstanden mellom skiene. Lurer på om trekket er på skiene også.

Mouche   
Mouche

Ja, trekket er også på skiene så håndtaket barnet holder i er festet til vannskiene. Har hatt slike, og det er noe man ser rundt forbi uten at jeg i farten kan gi noe konkret sted/navn. Jeg ville brukt nettet og søkt f.eks på de store sportsbutikkene.

Samot   
Samot

Kjøpte disse: http://www.xxl.no/va...rchWord=vannski til gutta mine som er 5,7 og 9 år. 5- og 7-åringen brukte skiene sammenkoblet og gikk rett opp uten noe problem. 9-åringen brukte skiene uten sammenkobling. Skiene har god bredde foran og en liten "kjøl" foran for å bedre stabiliteten. Vi hadde ingen erfaring med vannski fra før, med det fungerte veldig bra. Anbefales!

Samot   
Samot

Nei, jeg mener disse:

http://www.xxl.no/vannsport/vannsport/vannski/super-sport-jr-vannski-1069470?searchWord=vannski

Jeg ser XXL skriver fra 10 år, men det var ingen problemer hos oss med hverken 5- eller 7-åringen til tross for noe skepsis i starten. Bøylen som holdt skiene samlet gjorde susen, samtidig som gutta fikk testet seg litt ved at de selv måtte holde fast i dratauet.