Sauen Startet 20.August.2012 Link til dette innlegget Startet 20.August.2012 Har en Mercruiser 4,2L 300 hk 2005 mod som stopper etter ca 30 sec på full fart. Noen som har noen forslag på hva problemet kan være? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Mest sannsynlig et problem med dieseltilførselen. Tett filter, tett sil i matepumpe eller defekt matepumpe. Evt. tett lufting på tanken, men da burde den gått lengre enn 30 sekunder. Delaminerte dieselslanger er også en mulighet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sauen Svart 20.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Takk for svaret. Har byttet begge filterene og luftingen er ikke tett, men har ikke sett på matepumpen. Hvor sitter denne?(er det noe jeg kan se på selv uten at jeg gjør noe galt?) Motoren kutter uten noe varsel og den starter med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Sauen Svart 25.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Fødepumpen er renset og nye diesel slanger. Den stopper fortsatt. Noen andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 (redigert) Kan jo være elektronisk problem siden den stopper tvert. Ved diesel mangel burde den vel "hostet og harket" litt før den stoppet. Hadde samme symtom på ene motoren min i fjor, ikke på fult men på ca 3000 omdr. Etter MYE feilsøking, fant vi dårlig kontakt / brudd på ene kabelen som går til el. boksen som ligger på babord side av motoren. Du kan jo sjekke der?? Redigert 25.August.2012 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.