mormalv Startet 20.August.2012 Link til dette innlegget Startet 20.August.2012 Hei =) Er på utkikk etter større båt, gjerne et lett prosjekt. Kom over denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35710407 Hva mener dere kunne vært fornuftig pris på denne sett ut i fra annonsen? Uteplassen ser meget sliten ut, det er møkkete og falmet treverk. Det ser bedre ut under dekk. Synes prisantydning er før høy, men det står at de er åpen for bud. Ellers noen meninger om Fjord 30? Har hørt de er meget gode i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
BåtGeir Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Jeg synes også prisen er for høy. Og jeg mener også at det er for lite motor til den tunge båten. Eller så er jo dette en fin klassiker. Sitér dette innlegget Link to post
stinilsen Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Har ingen erfaring med denne båten, men prisen synes jeg var i drøyeste laget. I mine øyne ser det ut som et prosjekt som kommer til å koste mye tid å penger. Interiøret ser jo meget sliten ut. Spesielt under kalesjen ute. Men dette kan jo bli en flott båt om du legger endel arbeid i den. Sitér dette innlegget ALLTID.UANSETT Link to post
mormalv Svart 21.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Hei =) Motor ja, kankje litt knapp. Spørs om det er noe særlig planingsterskel på dette skroget. Dersom den er lett å få i plan, kan jeg godt leve med marsjfart på en 18-20 knop jeg. Er vant til 8 knop så... Men interiøret er meget slitent ja, her er det mye skraping og oljing, kanskje noe treverk må byttes også. Så spørs det om drivverket har "stått seg ihjel" siden den har stått i naust i 8 år. De skriver at motor har blitt sjekket for tre år siden hva nå det vil si... Kalesjen ser jo også moden ut, og man må sikkert bytte alle batterier. Det blir endel påkost på en båt som har stått så lenge. Kanskje den er verdt rundt 120-30000? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Er vel Linge som har konstruert denne, med forholdsvis dyp V- bunn. Tror motoren blir i minste laget for å plane skikkelig. En skikkelig prøvetur må ihvertfall til. Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 21.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Det er en Linge-konstruksjon ja. Har lest meg opp litt, finner ikke så mye om diplomaten... Og når tror jeg også motoren er litt knapp. Pga båtens V-bunn vil den ikke løfte seg ordentlig ut av vannet før en 25-30 knop. Det er der skroget liker seg best. Må påberegne motorbytte og da, får vel igjen noen kroner for den motoren som står i men alt i alt blir dette prosjektet dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.