Jump to content

Fritidsbåtskipper i Bergen?


Sebaldus

Recommended Posts

Vurderer å ta fritidsbåtskipper-kurs. Bor i Bergen og lurer på om noen har erfaring med hvordan jeg greiest tar dette her?

 

Jeg gikk en gang på infomøte for kurset som arrangeres av NKI, men samtlige som der skulle ta kurset skulle ta dekksoffiser klasse 5, hadde full fartstid og mye erfaring. Leter følgelig etter et kurs tilpasset fritidsbåtfolk og ikke proffer  :seeya:

 

Kom over denne siden:

]http://www.nautic-sailing.no

Noen som vet noe om dette? Ser de hadde kurs som begynte i går...kanskje det enda går ann å bli med? Vurderer å ta kontakt, men har aldri hørt noe om dette foretaket og hvor seriøse de er. Det virker jo tilforlatelig nok.

 

Noen som har erfaring med fritidsbåtskipper i Bergen?

Link to post
Share on other sites

En annen ting:

ser at kravet til fartstid er en båt på 8 meter. Betyr dette at jeg sliter med en båt som er 7.7 meter? Hvor firkantet er egentlig dette?

Jeg går selv for tiden på Fritidsbåtskipperkurs (Doplhin Maritim, Lysaker (Oslo)). Spørsmålet har naturlig nok vært oppe der, også fra min side som tidligere hadde en båt på 7,5m.

 

Svaret har vært at dette er man ikke firkantig på. 7,5m ville også bli godkjent. Slik det framstilles er ikke Sjøfartsdirektoratet vanskelig på dete punktet. Ønskemålet er snarere at flest mulig får mest mulig nautisk kompetanse.

 

Forøvrig ble det opplyst at man med 3 års fartstid mener 3 sesonger. Greit å vite for de av oss som har "skipet" på land (alt for) store deler av året. :seeya:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Jeg går selv for tiden på Fritidsbåtskipperkurs (Doplhin Maritim, Lysaker (Oslo)). Spørsmålet har naturlig nok vært oppe der, også fra min side som tidligere hadde en båt på 7,5m.

 

Svaret har vært at dette er man ikke firkantig på. 7,5m ville også bli godkjent. Slik det framstilles er ikke Sjøfartsdirektoratet vanskelig på dete punktet. Ønskemålet er snarere at flest mulig får mest mulig nautisk kompetanse.

 

Forøvrig ble det opplyst at man med 3 års fartstid mener 3 sesonger. Greit å vite for de av oss som har "skipet" på land (alt for) store deler av året. :seeya:

Kjekt å vite! Takk for svar!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...