Jump to content

Påhengsmotor på vinteren

naumar.no

Recommended Posts

3. helgen i oktober skal jeg ha med meg båten opp på Hardangervidda og kjøre over Songavatn. Der er det mest sannsynlig minusgrader og snø på den tiden, så er det noe jeg bør tenke på med min gamle Yamaha 30hk (1980mod) når den blir tatt opp fra saltvann her og skal rett opp dit i kulda? Den kommer til å bli liggende 2 dager fortøyd der oppe før vi da skal hjem igjen, er det da noe fare for at noe har frosset etc?

Andre ting jeg gjerne blir takknemlig for er tips til hvor vi kan leie båthenger(e) og flytedrakter/overlevningsdrakter for en helg. I nærheten av Skien/Telemark

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Mener å ha lest i instruksjonsboka til vår gamle 40hk , at ved bruk i minusgrader anbefales å holde motor nedvippet. Da vil ikke kjølevannsinntak fryse igjen

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Høres ut som en artig tur, har luktet på ideen selv, å kombinere båttur og fjelltur, men det er lite informasjon man finner om sånt. Hadde vært veldig fint om du delte noen "hemmeligheter" rundt det praktiske. Kan hvem som helst kjøre motorbåt i vannet der? Hvordan er det å navigere der? (grunner osv) Hvor setter man ut båt fra henger? Fortøyningsmuligheter ved hyttene der oppe?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...