Ut på tur Startet 20.August.2012 Link til dette innlegget Startet 20.August.2012 Hvilke deler anser du som MUST av reservedeler, og har alltid liggende i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 (redigert) Har dynamo og kjølevannsreim, dieselfilter til begge filterne, impeller inkl pakninger. Ellers verktøy, litt kabel og assortert kabelsko, motorolje, hylsefett, div tauverk og noe riggdetaljer. Da jeg har trebåt inngår også blybot, hampdrev, sikafleks og div skruer/spiker Redigert 20.August.2012 av Rune Totland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Er blitt opplært til å ha det mest tenkelige som: 1 stk av hver av de 4 "vifte"-reimene (har en VP KAD44), luft, olje-, diesel og for-filter, 12 ltr. motorolje, 3 ltr olje og knute- og eksos-belg til drevet og faktisk et sett reserve propeller. Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Kalle74 Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Jeg har dieselmotor og har følgende deler ombord: Alle reimer, filter, impeller, motorolje, servo olje, frostveske. I tillegg så har jeg et assortert utvalg av sikringer, kabelsko, kabler, skruer, bolter, muttere/skiver, slangeklemmer tape ol. Og verktøy til og fikse det meste. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
68 GT Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 (redigert) (har en VP KAD44) 12 ltr. motorolje, 3 ltr til drev 3L til drev er grei,men hvorfor 12L med motorolje? Er det ikke disse motorene mange mener rommer 20L med olje da? Redigert 20.August.2012 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
partyliquid Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Sikringer - Hoved sikring til drev tilt er kjekt å ha Sitér dette innlegget Er det ikke jul snart ? Blogg Link to post
Windy37GM Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 (redigert) 2 stk KAD32, dette er med: 5 liter motorolje 1 liter drevolje 2 impellere drevtiltsikring Sikriong til baugproppis Alle reimene som ble byttet ifjor Strammehjul til hovedreima (kjøpte ved en feil engang) Fuelfilter, fin type Fuelfilter grov type Batterivann Mer kabelsko enn godt er samt sikringer i trengsel Plenty verktøy inkl filtertang Tec7 og diverse lim 2 sett propellere Akkevitt til skipets mekaniker. han blir så meget gladere utpå kvelden :-) mvh Bavaria32sport Redigert 20.August.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
tom-ass Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Olje for et skift, alt av filtere og reimer, impeller, noen treplugger for å tette gjennomføringer, div verktøy, sikringer, lyspærer, slangeklemmer, tec7, ekstra vinduspusserblad, vannslange, reserverau, frostveske, og sikkert noe jeg ikke kommer på i farten. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
adeneo Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Årer! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Streng, en sykkelslange og en rull selvvulkaliserende tape kan være kjekt ved lekkasje i slanger. En ting er reservedeler, men man må også ha en fornuftig utstyrt verktøykasse samt nødvendige kunnskaper om hvordan man skal bytte disse reservedelene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
pipp Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Hvor lange årer bruker Adeneo? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Har med nytt dieselfilter, brukt kilereim å brukt impeller, aldri hatt bruk for noen av delene... Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Nå har jeg dyp kjøl og mister ting nedi rett som det er. Magnet i ei snor er et must når skruene havner der. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 +drivanker... har også KAD44 og har byttet ut org skruene på impellerhuset med pinnebolter og vingemuttere Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 (redigert) Hvor lange årer bruker Adeneo? Godt spurt, de er vel middels lange, i tre og grønne av farge, og er veldig mange år gamle, men de er alltid med. Har forøvrig også elektrisk påhenger liggende i motorrommet og feste på plattformen, slik at dersom jeg stopper så kommer jeg alltids til land, noe som er viktigere enn all verdens reservedeler. Forøvrig aldri hatt behov for noe av det, og den elektriske motoren er aldri en gang brukt (håper den virker enda ?) da det meste lar seg fikse med litt MacGyver tape og noen binders. Redigert 20.August.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 I tillegg til alle motorgreiene har jeg med ekstra dasspumpe og ferskvannspumpe, funker ikke det blir det like bråslutt på ferien som om båten skulle ha forsvunnet fra jordens overflate! Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 dieselfilter, impeller, olje, frostvæske, fettpresse, termostat, diverse slanger, slangeklemmer, assorterte ledninger, kabelsko, krympestrømper, tec7, patentbånd, ståltråd, ekstra lensepumpe, viskerblader, sikringer. et arsenal av syrefaste skruer. verktøykassa har diverse tenger, skrutrekkere i alle størrelser, fastnøkler fra 8-26 mm, pipenøkler, hammer, baufil, drill, vinkelsliper, loddebolt, vulktape, gaffatape. Er vel omtrent det jeg har. madammen mener jeg er teit som har okkupert et helt skott ombord til sånt, men jeg synes nå det er bedre å være forberedt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Kalle74 Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Nå har jeg dyp kjøl og mister ting nedi rett som det er. Magnet i ei snor er et must når skruene havner der. Hjelper ikke mye for syrefaste skruer, men kjekt for alle de andre. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Vestkystseiler Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Gaffatape Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 (redigert) -En påse mekaniske reservedeler jeg ikke har kikket i enda -sett med altmulig vektøy lillebror kjøpte meg til Jul fra biltema -En ekstra laptop. -Ekstra strømpadde -Ekstra cola gjemt i "juice skapet". Komisk, men seriøst. Tror jeg må finkalibrere listen litt etterhvert som jeg får mer sjøerfaring. Redigert 21.August.2012 av Tobby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Reservepils er altid med, i tilfelle den som er i bruk går tom! Og et lite verktøyskrin.. Lite brukt da. Har Yamaha.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
hanto1 Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Verktøykassa med alt mulig, drivanker og salmebok Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 *Fastnøkler fra 8-19mm *Ett stykk av alle filtere motoren bruker *Diverse smøreoljer og fett *Masse kabler av diverse dimensjoner *Kabelsko og alt annet elektromateriell *Noen skrutrekkere Skal komplettere hele lista snart med ekstra impeller, pakninger, simringer til vannpumpa, diverse slanger, treplugger, glødeplugger, deler til Hondaen på lettbåten osv. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Impellere, ekstra reim, olje, dieselfiltre. Samt mengder med skruer og mutre, kabel, kabelsko, strips, slanger, slangeklemmer etc. Og naturligvis et passende utvalg verktøy. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
oslofjord Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Dreggtau....ja 3x 30 meter ekstra tau pluss en liten ekstra dregg,. Kjekt å hvis man driver mot land med motorstopp.....eller enda værre...fralandsvind slik at man driver mot Danmark. Regner med at 100 meter pluss holder i mye av Ytre Oslofjord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.