Jump to content

Reservedeler i båten,- hva har du alltid om bord

Ut på tur

Recommended Posts

2 stk KAD32, dette er med:

5 liter motorolje

1 liter drevolje

2 impellere

drevtiltsikring

Sikriong til baugproppis

Alle reimene som ble byttet ifjor

Strammehjul til hovedreima (kjøpte ved en feil engang)

Fuelfilter, fin type

Fuelfilter grov type

Batterivann

Mer kabelsko enn godt er samt sikringer i trengsel

Plenty verktøy inkl filtertang

Tec7 og diverse lim

2 sett propellere

Akkevitt til skipets mekaniker. han blir så meget gladere utpå kvelden :-)

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Streng, en sykkelslange og en rull selvvulkaliserende tape kan være kjekt ved lekkasje i slanger.

En ting er reservedeler, men man må også ha en fornuftig utstyrt verktøykasse samt nødvendige kunnskaper om hvordan man skal bytte disse reservedelene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hvor lange årer bruker Adeneo?

Godt spurt, de er vel middels lange, i tre og grønne av farge, og er veldig mange år gamle, men de er alltid med.

Har forøvrig også elektrisk påhenger liggende i motorrommet og feste på plattformen, slik at dersom jeg stopper så kommer jeg alltids til land, noe som er viktigere enn all verdens reservedeler.

Forøvrig aldri hatt behov for noe av det, og den elektriske motoren er aldri en gang brukt (håper den virker enda ?) da det meste lar seg fikse med litt MacGyver tape og noen binders.

Redigert av adeneo (see edit history)

dieselfilter, impeller, olje, frostvæske, fettpresse, termostat, diverse slanger, slangeklemmer, assorterte ledninger, kabelsko, krympestrømper, tec7, patentbånd, ståltråd, ekstra lensepumpe, viskerblader, sikringer. et arsenal av syrefaste skruer. verktøykassa har diverse tenger, skrutrekkere i alle størrelser, fastnøkler fra 8-26 mm, pipenøkler, hammer, baufil, drill, vinkelsliper, loddebolt, vulktape, gaffatape. Er vel omtrent det jeg har. madammen mener jeg er teit som har okkupert et helt skott ombord til sånt, men jeg synes nå det er bedre å være forberedt.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

-En påse mekaniske reservedeler jeg ikke har kikket i enda

-sett med altmulig vektøy lillebror kjøpte meg til Jul fra biltema

-En ekstra laptop.

-Ekstra strømpadde

-Ekstra cola gjemt i "juice skapet".

Komisk, men seriøst.

Tror jeg må finkalibrere listen litt etterhvert som jeg får mer sjøerfaring.

Redigert av Tobby (see edit history)
Guest Kaptein Fredrik

*Fastnøkler fra 8-19mm

*Ett stykk av alle filtere motoren bruker

*Diverse smøreoljer og fett

*Masse kabler av diverse dimensjoner

*Kabelsko og alt annet elektromateriell

*Noen skrutrekkere

Skal komplettere hele lista snart med ekstra impeller, pakninger, simringer til vannpumpa, diverse slanger, treplugger, glødeplugger, deler til Hondaen på lettbåten osv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...