MR Swe Startet 21.August.2012 Link til dette innlegget Startet 21.August.2012 Hei, funderer på kjøpe nye dørkplater i teakfiner og sage ur nye luker i dørken. Hvordan er det at sage ut i dørkeplater i teakfiner? Hvilken type sag skal man bruke? Platerne koster en del så fint og få litt hjelp fra dere innen jeg bestiller de Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Det er helt greit å sage i teakfiner. Jeg pleier å legge en stripe med tape der jeg skal sage. da fliser plata seg opp mye mindre. Skjæres med håndsag, vippesag eller sirkelsag. bruk gjerne et mothold for å få snittet så rent som mulig. Og viktig på finer: Bruk lite kraft, la saga jobbe. da fliser det seg opp vesentlig mindre. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Christel III Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Hvis du bruker stikksag, så sørg for å bruke et sagblad som "sager nedover" dvs at tennene peker nedover. Da vil eventuell flising komme på undersiden av platene. Et annet triks, hvis du bruker håndsirkelsag, er å sage fra baksiden. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
monte carlo Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Festool håndsirkelsag og skinne...fantastisk til formålet.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Terje_F Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Jeg har nylig lagt ny teakdørk med slike plater. Grovskjærte platene fra baksiden med sirkelsag. Blir pent kutt uten å bruke tape eller lignende. Så kjøpte jeg en liten, veldig fintannet Bahco-sag til ca 200,- og tilpasset platene på brygga. Fantastisk sag, kunne kutt helt ned i 1-2 mm tilpasninger. Saget da fra "riktig"side. Ikke nødvendig med japansk sag (tenner motsatt veg). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.