overoe Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Båten vår heter "lykke" og jolla blir da "lille lykke" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Hvis moderen heter Helios, så må jo lettbåten hete Helium...... den er jo lettere??? Den var ikke dum nei Min heiter Justin case Jeg har lyst på noe i den dur også Gummibåten: Gummi Laila Takk for mange bra forslag her . I morgen blir det mest sannsynlig jomfruturen med Hondaen på hekken så kanskje jeg finner på noe lurt. Bare å slenge inn flere forslag Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Helios og etter henger: Halois?? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Jeg hørte om en båt som het Puppen. Jolla het selvsagt Hengepuppen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Ingeborgimevind Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 (redigert) Jolla til Ingeborg heter Lilleborg..... Redigert 22.August.2012 av Ingeborgimevind (see edit history) Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
S/Y Emma Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Båten vår heiter "Way Out", så då heiter jolla sjølvsagt "Way In". Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Framtia Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Jolla mi heter "Litjkar'n". Har ingen direkte sammenheng med Framtia, noe som skyldes at den ble anskaffet da jeg hadde en seilbåt som het "sTørzth" (sTørzth var en 35 fot og mye større enn båten før det som het Tørzth, en Windy 9800 med 2*250 HK bensin). Tørzth er forøvrig en skrivefeil i rederens etternavn. Moro med båtnavn. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Ut på tur Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 ... eller som båteiere i Konsulentbransjen; Lettbåten heter "Original Contract" og Moderfartøyet heter "Change Order" Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Båten heter pondus, så da må vel jolla hete Påsan;-) Er en gummibåt så har egentlig lyst til å kalle den dongen men det sømmer seg ikke kanskje... Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Hei så et artig navn på en hytte en gang "Costa Endel" hytta ble solgt og neste hytte han kjøpte ble hetende "Costa Endamer". Litt OT men allikevel artige navn. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Kenneth 81 Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Ellers er jo Costa Mye en klassiker Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Elektro Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Tror det var Arve Opsahl som hadde en båt som het Valium. Lettbåten het Globoid. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 eller som vi hadde tenkt å kalle gamle mørebasen vår får (vi fikk den gratis): costakkeno'. Den ble istedetfor kalt "Synkemina" Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
trulsant Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Kjenner til en seilbåt som heter Brisen. Gummibåten heter Småbrisen. TA Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Seilbåten vår er behørig døpt Kobbskolten, og det tok ikke lang tid før en kollega da omtalte vår tilårskomne gummijolle som bærer noe preg av et langt liv der bak i eksosen for Skoddbolten. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
64dc Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Tur og Retur Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Jolly Jumper Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Våre (hittil) to gummibåter har begge blitt kalt "Freddy". Oppkalt etter en engang berømt C & W sanger; Freddy Fender! Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Ettersom jeg er i IT-bransjen så passer det med en jolle som heter Backup Plan B Reserve Disaster Recovery Eller noe i de baner. Foreløpig er vi jolleløse, men det dukker vel opp en jolle etterhvert. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 (redigert) Jeg hadde den første turen i mitt eie, med Hondaen på i dag. Kjørte i nesten 3 timer knirkefritt uten problemer på hverken motor eller båt, helt til den stoppet. Den hadde gått tom for bensin. Det hele endte med at jeg og en kompis måtte ro i over 40 minutter, men vi kom oss i land. Jeg har derfor tenkt noe i denne retningen, men fortsatt kom med forslag. "If everything else fails" "Bare i tilfelle" "Hvis Sabben stopper" "Costa ForMye" "Fenderen" /"Fender" "Gasoline only" EDIT: Jeg liker mange av dine forslag Popeye70 Redigert 22.August.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Moderfartøyet heter "Fri". Enkelte mener at zodiacen bør hete "Frank". ( Den bærer navnet "Rubber duck") Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 23.August.2012 Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Enter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.