Jump to content

Hva er "markedspris" på denne princess 35 1986 mod

Nidelv-28

Recommended Posts

At noen mener Birchwood sin 33-foter er trang inni skulle jeg gjerne visst litt mere om. For det er den langt i fra. Sammenlignet med andre tilsvarende båter, så er det vel knapt noen som er så brede heller. (3,78m på max) At planløsningen ikke passer alle, kan jeg være enig i. Stuveplass er det ganske mye av, men skapplass er det litt lite av i forpiggen. Pantryet er også rimelig greit.

Bmw motorene har jo også et noe rufsete rykte. Mine har gått bortimot 3000 timer nå. At jeg har hatt noen timer i motorrommet kan jeg godt innrømme, men det aller meste bunner i at forrige eier ikke har gjort noe, eller fint lite vedlikehold nedi der. Begynner å få mere skikk på de etterhvert, og har ikke så store motforestillinger mot motorene, egentlig. Litt lite krefter er det i de, jeg har 2x165 hk, og båten veier rundt 8 tonn, så noe fartsmonster er det ikke.

Flybridgen er heller ikke så ille. Det eneste er den ubrukelige plasseringen av masten oppå der. Den har jeg fjernet, og er på jakt etter en targabøyle for tiden. Sofaen som er der, vil nok også bli byttet ut etterhvert, men fungerer brukbart.

At P35 er en bedre båt, er sikkert riktig. Og det gjenspeiles vel i prisen også.

Jeg mener prisen på den Birchwood'en er helt kurant. Vedlikehold er det mye av på både eldre og nyere båter uansett, skal de holde seg skikkelig.

Min subjektive anbefaling er at en reserve er anbefalbart. Dersom man ikke har det bør det vurderes en billigere båt og reserve.

Enig...men det er vel noe i utrykket/sitatet at "det er dyrt å være fattig"....

Noen førstegangskjøpere velger vel netopp "billig" brukt bobåt fordi det er akkurat så langt budsjettet strekker...mens de som blar opp over milionen for nyere bobåt vel ofte har litt reserver på lur.

Uten statistikk i ryggen så kan man jo lure på om båteieres reservefond for uventede utgifter paradoksalt nok er motsatt proposjonal med båtens alder....(??)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...