Peikali Startet 22.August.2012 Link til dette innlegget Startet 22.August.2012 Hei. Kjøpte tidligere i år min første båt, en GH14 med 25hk yamaha ca 85mod. Har fått et par problemer med motoren. Har rattkonsoll og gasspådrag på siden Plutselig vil den ikke bakke, Motoren bare skurrer , som om den ikke går helt i gir. Kjølevannet som kommer ut ser noe uklart ut, gråaktig. propellen går ikke rundt. Går fint fremover Der hvor gasswiren er festet til hendelen på motoren er knekt, mener den delen som kommer ut av motoren som hendelen er festet til. Hva heter den, og er det kurant å bytte den. dyrt? Har lastet opp bilder til arkiv men hvordan får jeg de opp her? Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Har du prøvd å hekte av girkabelen og gire for hånd? Sjekket at strømpa til girkabelen sitter skikkelig fast i braketten og girhendelen? Sitér dette innlegget Link to post
Peikali Svart 22.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Takk for svar, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på engang hehe. Fikk til bilder nå av gasshendelen, noen som har noe input på det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Mulig det er nr 19 på tegningen? http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1985/25ELK/CONTROL%20ENGINE/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 det at du ikke får den i revers kan komme av justering på kabelen - prøv å koble fra og gir med hendelen bakpå motor for å se om det skjer da også Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Peikali Svart 22.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 takker for svar. Ser på overskriften min at jeg har skrevet med fjernkontroll, hehe. det er det selvfølgelig ikke, hadde sikkert tenkt å skrive styrekonsoll Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 mange navn på den der, noen sier speedkontroll, noen bare kontrollboks osv.. jeg kaller det fjernkontroll Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Peikali Svart 25.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 er visst en clutch del i undervannshuset som må byttes, ble levert wahlberg marina i går. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.