marioflatini Startet 22.August.2012 Del på Facebook Startet 22.August.2012 Heisann. Har gått til anskaffelse av en Draco 21 sportcab med VP AQ145a og 280 drev. Problemet er at selv med trimflaps, kommer såvidt båten opp i plan. Vi har justert tenning etter bytting av fordeler plugger og ledninger, Reimhjulet står riktig på reima. Eneste jeg kan se som kan forbedres er Bunnstoffet, som er helt slitt vekk og krakelert. Kan jeg få noen ekstra hundre omdreininger på å slipe og få på nytt bunstoff, ligger mellom 4200-4500 rpm på maks fart, så fort jeg slipper opp på gassen, hever baugen seg endel. Marius Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.August.2012 Del på Facebook Svart 22.August.2012 Det mangler vel litt turtall ift hva den skal makse på? Sikkert ikke supersprek uansett med den motoren. Hva er maksfart nå og hva skal den båten gjøre med sånn motor? Du kan jo ta ut tennpluggene og se om de brenner reint. Da jeg kjøpte min windy 9800 var jeg litt skeptisk til motoriseringen ( 2x 205 hk VP 4,3GI) Jeg monterte kartplotter og så at toppfarten var stusslige 31knop. På våren skrapte jeg reint skroget og satt på stålpropeller (to sett duoprop) og fikk 38 med over 1000 rpm for lite..... Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 Hei. Jeg har selv en Draco 21 Sportcab. Jeg har Volvo Penta V8 med 260 hester og 280 drev. Da jeg kjøpte båten gjorde den bare 30 knop. Det var lag på lag med gammelt bunnstoff som hadde flasset. Fikk båten kalkblåst og primet/stoffet båten på nytt. Nå gjør den 35-36 knop uten problemer. Ellers opplever jeg Draco 21 som litt baktung båt. Opplever faktisk båten som litt tung å plane med 4-5 personer i båten selv med min motor. Trenger riktignok ikke å bruke trimplapsene. Jeg bruker å marsje på 27 knop, da går båten fint i vannet. Dersom jeg slakker av og nærmer meg 20 knop, hever baugen seg og båten vil ned av plan. Synes vel AQ 145 er i minste laget i denne båten. Denne båten ville nok vært optimal med V6 på rundt 200 hester. Prøv om du kan flytte noe vekt framover i båten, batterier, vanntank etc. Jeg har selv tatt ut ferskvannstanken som sitter bakerst i motorummet. Jeg skal legge inn en fleksibel vanntank framme i kabinen. Skal prøve meg fram med mengde i denne for å se om båten blir bedre ballansert. https://baatplassen.no/bildearkiv/6/6266/20881-60.jpg Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Worry II Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 I min 21SC hadde jeg Mercriuser 170HK. Jeg maxet på 36 knop og marsjet i 32 med 3 personer om bord. Første høsten jeg hadde den, skrapet jeg helt ned og primet godt med 5-6 lag 2-komponent. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 (redigert) 36 knop med 170 Hk var veldig bra. Problemet mitt er tydeligvis at båten blir baktung med min motor. Jeg har en forholdsvis stor varmeveksler på motoren og ankervinsj med 50 meter blytau i hekken. Dette gjør ikke båten lettere i hekken. Redigert 23.August.2012 av Oboj (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Draco22 Svart 13.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2012 Hei, har selv en draco, problemet med dem det er at innunder gulvet bak er d i tilleg til motoren en bra stor tank på de fleste. Jeg har en 400 liter tank i min som er satt i etterpå. for å slippe å kjøpe bensin så ofte. dette er også med å gjør båten velldi baktung. Jeg merker d velldi når jeg ligger på en 2800 til 3000 før den kommer opp i plan, men d går så lenge man ligger på gjevn fart :-) å finner en fin marsj Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.