toholthe Startet 22.August.2012 Del på Facebook Startet 22.August.2012 Hei, Som vanlig ser jeg etter hva som skal bli min neste båt. Syntes de litt eldre Hansene (ca 2002 - 2005) ser bra ut. Forstår at disse seiler relativt bra også. Er stort minus syntes jeg er at de ikke har noe badeplattform slik de fleste andre båter fra samme periode har. Skal man dusje på heken blir jo hele cockpiten våt. Spørsmålet er derfor om dere syntes man ødelegger båtens design eller brukervennlighet ved å montere en utenpåliggende plattform? Fant et bilde av en mindre hanse som har gjort det: Sitér dette innlegget Link to post
makkomann Svart 22.August.2012 Del på Facebook Svart 22.August.2012 Hei. Om du har så vanskelig for det burde du vurdere å ikke seile. Design er viktig ok, men bruksverdi er endel viktigere. om DU synes desiget ødelegges, skaff en annen båt.... Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 22.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2012 Jeg syntes i utgangspunktet ikke det gjør det, men var ute etter å høre hva andre syntes. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 (redigert) Heisann Jeg synes egentlig ikke designet blir ødelagt Nytteverdien økes jo betraktelig, og i mine øyne overskygger det eventuelt estetiske som endres. Nå er det jo slik at jeg selv har motorbåt, så jeg har jo ikke begrep om seilbåter :-) mhp innlegg #2 er det litt tvil om hvem som har vanskelig for det. For Herren som skriver i innlegg #2 er tydeligvis bruksverdi viktigst. For andre kan andre momenter veie tyngre/anderledes. vennlig hilsen Bavaria32sport Redigert 23.August.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Framtia Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 Jeg synes generelt at det som er funksjonelt og praktisk er god design så lenge det er gjort godt håndverk. Bildet i innlegg 1 syntes jeg viste en god løsning, og jeg ville vært forsiktig med å sette på en plattform som blir for stor. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
NilsPils Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 Jeg synes det ikke er noe i veien med plattformen på bildet. Og både praktisk og ikke minst sikkerhetsmessig må det vel være en stor fordel? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jeff Cooper Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 Liten smutt plattform det der. I mitt tykke kan du ta en storlek større utan problem. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 23.August.2012 Del på Facebook Svart 23.August.2012 Ja, enig med overstående. En vanlig plattform gjør sjelden noe med totalutsende dersom båten ikke i utgangspunktet har en helt spesiell design. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.