Jump to content

Ødelegger man designet ved å montere badeplattform på Hanse 411?

toholthe

Recommended Posts

Hei,

Som vanlig ser jeg etter hva som skal bli min neste båt. Syntes de litt eldre Hansene (ca 2002 - 2005) ser bra ut. Forstår at disse seiler relativt bra også. Er stort minus syntes jeg er at de ikke har noe badeplattform slik de fleste andre båter fra samme periode har. Skal man dusje på heken blir jo hele cockpiten våt.

Spørsmålet er derfor om dere syntes man ødelegger båtens design eller brukervennlighet ved å montere en utenpåliggende plattform?

Fant et bilde av en mindre hanse som har gjort det:

50cb1953-4fe8-7e2c.jpg

Heisann

Jeg synes egentlig ikke designet blir ødelagt Nytteverdien økes jo betraktelig, og i mine øyne overskygger det eventuelt estetiske som endres. Nå er det jo slik at jeg selv har motorbåt, så jeg har jo ikke begrep om seilbåter :-)

mhp innlegg #2 er det litt tvil om hvem som har vanskelig for det. For Herren som skriver i innlegg #2 er tydeligvis bruksverdi viktigst. For andre kan andre momenter veie tyngre/anderledes.

vennlig hilsen

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...